thumbnail
thumbnail

Businesscontroller (domein dienstverlening)

Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

15 mrt 2024

Einddatum:

15 sept 2024

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

8 feb 2024

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen

Zorgen voor nu en werken aan morgen

Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Algemene omschrijving
Wij zoeken een ervaren Businesscontroller voor het cluster dienstverlening.

Wil je actief bijdragen aan het uitvoeren van het financiële beleid van onze organisatie en wil je werken bij een gemeente met korte lijnen en een persoonlijke benadering? Dan ben jij misschien wel de ervaren business controller waar wij naar opzoek zijn!

Het team Financiën en Control is verdeeld in 4 clusters: fysiek, sociaal, dienstverlening en financiële administratie. Voor het cluster dienstverlening zijn wij opzoek naar een ervaren business controller. Het cluster dienstverlening omvat een drietal afdelingen met daarin diverse taakgebieden. In het cluster dienstverlening vallen de afdelingen:

  • Afdeling Publiekszaken (met onder andere de taakgebieden klantcontactcentrum, publieke balies, toezicht en handhaving openbare ruimte, bouwleges);

  • Afdeling Interne Advisering (met onder andere de taakgebieden, bestuur, inkoop, HRM, financiën en control);

  • Afdeling interne dienstverlening (met onder andere de taakgebieden ICT, informatiemanagement, facilitaire zaken en belastingen).

Jij bent het financiële baken voor de teammanagers in het cluster Dienstverlening. Cijfers kennen voor jou geen geheimen. Je bent het eerste aanspreekpunt op financiën voor teammanagers en helpt deze om grip te krijgen en te houden op de financiën. Daarnaast adviseer je proactief op alle aspecten die de bedrijfsvoering raken én begeleid je de teammanagers bij het opstellen van de diverse planning en control producten. Denk hierbij aan de jaarrekening, voorjaarsnota, begroting etc. Aantoonbare kennis en ervaring met de Planning en Control cyclus van gemeenten en kennis van de BBV zijn dan ook een must. Daarnaast ben je pragmatisch ingesteld en standvastig waar nodig. Je communiceert makkelijk, beschikt over de nodige bestuurlijke sensitiviteit en bent een echte businesspartner voor het management. Daarnaast heb je een hands-on en proactieve mentaliteit, kun je zelfstandig financiële vraagstukken oppakken en ben je in staat om een analytische en pragmatische houding af te wisselen. Je kan afhankelijk waar dat nodig is op verschillende afdelingen / teams worden ingezet dan wel op verschillende projecten.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden:

  1. (pro) actieve advisering op het gebied van financiën en de overige PIOFACH aspecten;

  2. Het periodiek opstellen en bijhouden van risico dossiers (tactisch en strategisch);

  3. Het opstellen van controle dossiers;

  4. Het leveren van een belangrijke bijdrage bij het monitoren en optimaliseren van de bestaande bedrijfsprocessen in samenspraak met teammanagers en onze interne accountantsdienst;

  5. Het opstellen van (financiële) maandrapportages.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Aantoonbare werkervaring als business controller bij een gemeente van minimaal 60.000 inwoners;
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als businesscontroller bij een gemeente met meer dan 60.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in advisering bestuurlijke voorstellen voor het college én het opstellen van planning en control producten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv) (5 punten);
8. Een afgeronde cursus BBV (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Key2Financien (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het voeren van een administratie én het opstellen van controle dossiers ten behoeve van de accountantscontrole (5 punten).

Competenties

  • Analytisch;

  • Communicatief;

  • Proactief;

  • Oplossingsgericht.


Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
De gemeente Hilversum biedt de mogelijkheid om hybride te werken. Het is mogelijk om afspraken te maken om de helft van de aanstelling thuis te werken waarbij Hilversum, indien het werk dat vraagt, ook flexibiliteit vraagt in de aanwezigheid op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 20 februari 2024 tussen 10.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Businesscontroller (domein dienstverlening) die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.