Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Bestuursadviseur burgemeester

Gemeente Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 - 36 uur Noord-Holland

Begindatum:

9 sept 2024

Einddatum:

9 jan 2025

Uren per week:

32 - 36 uur

Publicatiedatum:

16 aug 2024

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar inwoners, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 800 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden zijn vertrouwen, betrokkenheid, professioneel, duurzaam,  inclusief en eenvoud. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Je werkt vanuit het centrale team Bestuur en Communicatie binnen de unit bestuursadvies. Het team is verantwoordelijk voor bestuurlijke advisering, bestuurlijke ondersteuning en communicatieadvies en -uitvoering, en werkt voor college, directie en organisatie. Het team (ruim veertig medewerkers) heeft de behoeften van de diverse doelgroepen in beeld en baseert daarop haar advisering en uitvoering.

Opdracht
We zoeken een ervaren bestuursadviseur met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Die goed kan analyseren, samenwerken en verbinden. Die zowel strategisch als tactisch sterk en bestuurlijke processen kent, begrijpt en hierover kan adviseren.

Je adviseert de burgemeester over de prioriteiten en prioritering binnen zijn portefeuille, het bestuurlijke besluitvormingsproces en relevante regionale en landelijke onderwerpen en ontwikkelingen. Daarbij is teamwork en samenwerking binnen en buiten het team essentieel. Met een team van zes bestuursadviseurs adviseer en ondersteun je dagelijks het college van burgemeester en wethouders bij het ontwikkelen en uitvoeren van hun bestuurlijke agenda. Collegiaal bestuur en het (integrale) collegebeleid zijn de basis.

Je bent sparringpartner voor zowel de burgemeester als de organisatie en hebt oog voor de samenhang tussen de diverse portefeuilles. Je adviseert over de daarbij horende externe relaties op inhoud, proces en relatie. Je vormt een belangrijke driehoek met de voorzitter van het portefeuillehoudersoverleg van de burgemeester en de communicatieadviseur. Gezamenlijk bereiden jullie het wekelijks portefeuillehoudersoverleg voor en adviseren jullie de burgemeester. Je werkt waar nodig samen met onder andere beleidsadviseurs, managers, communicatieadviseurs en externe stakeholders. Je adviseert gevraagd en ongevraagd.

  • Je durft te inspireren, aan te spreken en te mediëren.

  • Je bent flexibel in tijd en inzet, maar weet ook goed je eigen grenzen te bewaken.

  • Je hebt geen negen-tot-vijf mentaliteit.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen drie jaar als strategisch adviseur voor bestuurders in het publiek domein;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bestuurskunde, bedrijfskunde, rechten of politicologie; (15 punten).
3. Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen zeven jaar als strategisch adviseur binnen het publiek domein; (40 punten)
4. Aantoonbare kennis van (het adviseren over) bestuurlijke processen; (20 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het schrijven/redigeren van (beleids)teksten; (25 punten)
6. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties

  • politiek-bestuurlijke sensitiviteit

  • uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid

  • Stressbestendig, flexibel en gedisciplineerd

  • stevige adviseur die goed kan omgaan met druk, het politiek krachtenveld, belangentegenstellingen, emotie en weerstand

  • Uitstekende adviesvaardigheden op strategisch niveau

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de eerste week van september. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 30 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.