Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
28-32Publicatiedatum:
21 mrt 2025Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Als Specialist Burgerzaken ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan taken binnen het team Burgerzaken. Denk hierbij aan eerste inschrijving, hervestiging, beoordeling van buitenlandse brondocumenten, beoordeling aanvraag optie en naturalisatie. Je bent ook betrokken bij de naturalisatie ceremonies. Je hebt aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepszaken
Het team bestaat uit een volledig opgeleid, maar jong team. Je speelt een cruciale rol in het vakinhoudelijk begeleiden en coachen van collega-specialisten. We behandelen complexe (internationale) zaken zoals correcties en actualiseringen waarbij kennis van internationaal privaatrecht van belang is. Je bent eindverantwoordelijk voor diverse Burgerzaken producten en diensten.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Specialist Burgerzaken binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het begeleiden en coachen van collega specialisten;
4. Aantoonbare werkervaring met Iburgerzaken (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
6. Beheerst de Engelse taal in woord en geschrift dit zal in het gesprek getoetst worden);
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo- bachelor niveau (10 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Specialist Burgerzaken binnen een gemeentelijke organisatie (50 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het begelieden en coachen van collega specialisten (40 punten).
Competenties
Jij bent enthousiast, zelfstandig maar ook een teamplayer en hebt aandacht voor details. Je blinkt uit in je nauwkeurigheid en resultaatgerichtheid en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden. Jij voelt je verantwoordelijk voor je werk, neemt initiatief en bewaart de rust als het druk is. Kwaliteit staat bij jou altijd voorop. Daarom bekijk je wat we doen (en leveren) met een positief-kritische blik. Je vindt het leuk om collega’s te betrekken bij de ontwikkelingen op jouw vakgebied. Zodat zij hun werk uitstekend kunnen doen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 4 maart 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 3 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\