Projectleider Implementatie Belastingpakket

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 8 tot 16 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

8 tot 16

Publicatiedatum:

17 feb 2025

Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
In 2024 hebben we een Europese aanbesteding uitgevoerd voor onze belastingapplicatie. Tot nu toe maakten we gebruik van PinkRoccadesoftware. Per 1 januari 2026 wordt de software van GouwIT leidend.
De voorbereidingen voor het ombouwen van de processen is inmiddels gestart. In 2025 moet de verdere implementatie gedaan worden. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het succesvol implementeren van de nieuwe belastingapplicatie (BAG, WOZ, HEFFEN en INNEN). En je bereidt de organisatie voor op de nieuwe werkwijze. Recent hebben we besloten dat we ook de taxatie-applicatie van GouwIT gaan gebruiken. Deze applicatie willen we ook in 2025 invoeren. Je bent het aanspreekpunt voor zowel de interne organisatie als externe stakeholder (bijvoorbeeld leveranciers). Je zorgt dat het project tijdig, binnen budget en volgens de vereisten, wordt afgerond. Je speelt een cruciale rol in het realiseren van efficiënte werkprocessen en het creëren van draagvlak bij gebruikers. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de adoptie, zoals het organiseren van trainingen/workshops voor gebruikers.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie van één of meerdere softwarepakketten;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij het leiden van een IT-implementatieproject;
3. Aantoonbare werkervaring met workflowmanagement en integratie van werkprocessen, beschrijf een beknopt voorbeeld;
4. Aantoonbare werkervaring met een projectmatige methode zoals: Prince2, PMC of Agile, benoem waar dit is toegepast;
5. Uiterlijk beschikbaar per 13 maart 2025 voor gemiddeld 8 tot 16 uur;

Selectiecriteria
6. Aantoonbare werkervaring als projectleider met de implementatie van één of meerdere softwarepakketten binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de implementatie van GouwIT, inclusief referentie (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het creëren van draagvlak en communicatie, geef dit aan in de motivatie, met een concreet en beknopt voorbeeld hoe je dit hebt aangepakt (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider met de implementatie van minimaal 1 belastingapplicatie (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met de sturing op de GOTIK-onderdelen (10 punten).

Competenties

  • Daadkrachtig

  • Besluitvaardig

  • Organisatiesensitief

  • Empathisch leiderschap

  • Projectmanagementvaardigheden

  • Communicatief vaardig

  • Samenwerking

  • Analytisch denkvermogen

  • Gestructureerd

  • Heldere afspraken kunnen maken en deze ook naleven

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vr (werkdagen in overleg)

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 maart 2025, vanaf 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.