Arlandaweg 106, 1043 HP Amsterdam, Nederland
Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
1 mei 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
27 mrt 2024Omschrijving van de opdracht
Als GVB RailInfrabedrijf zijn we verantwoordelijk voor het leveren van een veilig en betrouwbaar metro- en tramnetwerk in Amsterdam. GVB RailInfrabedrijf bestaat uit vier afdelingen t.w. Asset Management, Uitvoering, Projectbureau en SHEQ. Het Projectbureau zorgt voor de realisatie van projecten voor de aanleg, wijziging en/of vervanging van de tram- en metro infrastructuur. Wij zijn op zoek naar een gedreven interim manager Projectbeheersing die het projectbureau komt versterken.
Dit ga je doen
Projectbeheersing vormt een belangrijk fundament waardoor wij onze projecten succesvol kunnen uitvoeren. Als manager Projectbeheersing ben je vanaf het eerste initiatief tot aan de definitieve oplevering betrokken bij projecten. De dynamiek, politiek bestuurlijke omgeving en complexe manier van samenwerken met meerdere stakeholders en financiers vraagt om goed inzicht in sturingsfactoren van projecten. Je zorgt voor een realistisch beeld van het project, houdt de scope in balans met mijlpalen, budget, kwaliteit en risico's. Jouw verantwoordelijkheden zijn o.a.
Zorgen voor een optimaal beheer van alle middelen en doelen van het project.
Bewaken dat het project 'binnen de referenties' blijft en bijdragen aan het succes van het projectteam.
Verantwoordelijk voor de voortgangsrapportages en adviseren over mogelijke interventies.
Beheren van documenten en het gehele proces van projectbeheersing.
Actief sturen van het projectbeheersingsteam en capaciteit adviseren aan de projectmanager.
Borging van de kwaliteit van producten en processen binnen projectbeheersing.
Competenties:
Plannen.
Omgevingsbewustzijn.
Klantgerichtheid.
Samenwerken.
Oordeelsvorming.
Stressbestendigheid.
Verantwoordelijkheid.
Dit neem je mee
Een relevante hbo opleiding zoals Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde, Accountancy of Controlling.
Kennis en ervaring op het gebied van projectbeheersing; scope, planning, financiën/control, capaciteit, risicobeheer, informatiebeheer.
Meer dan 3 jaar gerichte ervaring met projectbeheersing op grote projecten.
Meer dan 3 jaar ervaring met de bestuurlijke /politieke aspecten van infrastructurele projecten.
Ervaring met het aansturen van medewerkers.
Eisen
CV wordt aangeleverd als PDF- of wordbestand. Andere bestanden worden niet in behandeling genomen.
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk en evt fee kosten).
De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in bedrijfskunde, accountancy of controlling.
De kandidaat heeft meer dan 3 jaar gerichte ervaring manager projectbeheersing zoals; scope bepaling, planning, financiën/control, capaciteit, risicobeheer, informatiebeheer. LET OP: dus geen projectmanager.
De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbaar ervaring met infrastructurele projecten.
Wensen
De kandidaat heeft een HBO of WO opleiding afgerond in bedrijfskunde, accountancy of controlling.
De kandidaat heeft ervaring met de volgende aspecten van projectbeheersing: scope bepaling, planning, financiën/control, capaciteit, risicobeheer, informatiebeheer.
De kandidaat heeft meer dan 3 jaar gerichte ervaring met projectbeheersing, bij voorkeur op grote projecten.
De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met railinfra projecten
Kandidaat heeft ervaring met SSK
De kandidaat heeft systeemkennis van Primavera en SAP.
Competenties: Zie PDF.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.