Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
4 mrt 2025Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Omschrijving van de opdracht
De afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG) is verantwoordelijk voor het fysieke beheer en onderhoud van de kapitaalgoederen: de openbare ruimte en gebouwen. Binnen de afdeling BORG wordt een mix van UAV- en UAV-GC- contracten toegepast.
Voor een deel van onze projecten is de gemeente voornemens iemand in te huren die verantwoordelijk is voor het omgevingsmanagement en verantwoordelijk is voor het behalen van draagvlak bij onze stakeholders.
De Omgevingsmanager agendeert proactief onderwerpen vanuit de omgeving binnen het projectteam die invloed kunnen hebben op de kwaliteit/scope van het project. De Omgevingsmanager richt zich op alles wat te maken heeft met de bewoners en belanghebbenden: Hoe kan ik er op sturen dat ik het voor alle mensen om het project heen zo prettig en goed mogelijk maak? (En daarbij dan natuurlijk de hulp van de andere IPM rollen inschakelt). De Omgevingsmanager blijft verantwoordelijk voor (een goede samenhang van) het totale omgevingsmanagement en is VCA-VOL gecertificeerd.
Takenomschrijving omgevingsmanager
Het afstemmen met omgevingspartijen;
Het in kaart brengen van alle stakeholders in de projectomgeving, inclusief hun posities;
Het zorgen voor probleem(h)erkenning van het project bij de belangrijkste stakeholders;
Creëren van draagvlak voor de aanpak, ontwerpkeuzes en gekozen kwaliteit;
Het organiseren en het persoonlijk uitvoeren van de participatie tijdens de planfase van het project waarbij je het bestuur en de overige projectteamleden betrekt. Dit houdt onder andere in het organiseren- en voorzitten van bewonersbijeenkomsten waarbij je zelf het woord voert. Je kunt hierbij de hulp van bij voorbeeld de technisch manager of een ontwerper inschakelen indien nodig;
Het inbrengen van eisen, wensen en randvoorwaarden vanuit de projectomgeving in het projectteam;
Het zo goed mogelijk op elkaar afstemmen van de project- en omgevingsbelangen;
Het onderhouden van contacten met omgevingspartijen gericht op proactief afstemmen van belangen, intenties en gevoeligheden;
Werkt met dit alles nauw samen met de communicatieadviseur en andere rolhouders in het projectteam;
Het coördineren van conditionerende werkzaamheden door o.a. nutsbedrijven;
Het initiëren en managen van de benodigde vergunningenprocedures;
Het inbrengen van veiligheidsaspecten in het project in relatie tot de projectomgeving.
Verantwoordelijkheden
Integrale herinrichtingsprojecten:
Spiegelstraat en omgeving;
Graaf Wichmanlaan en omgeving;
Lorentzweg;
Veerstraat en omgeving;
Slochterenlaan;
Stationsweg;
Olmenlaan;
Onderhoudsprojecten:
Brug vervanging Hooftlaan;
Parkeerterrein Abri;
Amersfoortsestraatweg;
Sportveldenrenovatie.
Minimumeisen / knock-outcriteria
Een aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding in een technische richting;
'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als omgevingsmanager met civieltechnische projecten.
Gunningscriteria / wensen (weging totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als omgevingsmanager met civieltechnische projecten in zowel voorbereiding als uitvoering (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als omgevingsmanager in de afgelopen 5 jaar binnen een politiek bestuurlijke omgeving (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met het werken in een IPM-team in de rol van Omgevingsmanager (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met het realiseren van (multidisciplinaire) infrastructuur projecten in stedelijk gebied in de afgelopen 5 jaar (benoem dit d.m.v. twee voorbeeldprojecten waarin je aangeeft wat jouw rol is geweest) (20 punten);
Aantoonbaar in het bezit van een VCA-certificaat (20 punten).
Competenties
Zelfstandigheid;
Zelforganisatie;
Kwaliteitsgerichtheid;
Samenwerken in teams.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 21 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt