Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Ambtelijk secretaris Rekenkamer

Gemeente Gooise Meren

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 14 Noord-Holland

Begindatum:

23 sept 2024

Einddatum:

23 mrt 2025

Uren per week:

14

Publicatiedatum:

12 sept 2024

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
De rekenkamer De rekenkamer is een onafhankelijk orgaan van de gemeente Gooise Meren, met de taak onderzoek te doen naar de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het door de gemeente gevoerde bestuur. De rekenkamer is de gemeenteraad van dienst bij het uitoefenen van zijn controlerende taak en geeft waar nodig adviezen om het functioneren van de gemeente te verbeteren. Het gaat daarbij om het functioneren van de gemeentelijke organisatie en om de dienstverlening naar de burger. De rekenkamer bestaat uit vier leden. De ambtelijk secretaris van de rekenkamer vervult gedurende de onderzoeken een schakelfunctie tussen de rekenkamer, de ambtelijke organisatie, het bestuur van de gemeente, de raad, de griffie en de onderzoekers. In verband met afwezigheid van de huidige ambtelijk secretaris zijn we op zoek naar tijdelijke invulling van deze functie voor ongeveer 4 maanden tot het einde van 2024.

Wie je bent

  • Je bent een zelfstandig en ondernemend persoon.

  • Je bent sociaal, benaderbaar en legt gemakkelijk contacten.

  • Je bent flexibel.

  • Je bestuurlijk sensitief.

  • Je bent communicatief sterk. Zowel schriftelijk als mondeling weet jij je boodschap helder over te brengen.

Wat je doet

  • Je adviseert en ondersteunt de rekenkamer bij haar onafhankelijke onderzoekstaak.

  • Hiertoe adviseer je aan de rekenkamer over mogelijke onderzoeksonderwerpen, formuleer je de onderzoeksvoorstellen en rapporteer je over de conclusies en aanbevelingen aan de rekenkamer.

  • Je begeleidt offerteprocedures en rapporteert over de selectie van de onderzoeksbureaus en je begeleidt de uitvoering van de onderzoeken. In voorkomende gevallen voer je zelf kleine onderzoeken uit.

  • Je stelt het onderzoeksjaarplan op en zorgt voor de uitvoering daarvan.

  • Je stelt het jaarverslag van de rekenkamer op.

  • Je houdt de implementatie van de (door de gemeente) overgenomen onderzoeksaanbevelingen in het oog.

  • Je voert het secretariaat van de rekenkamer en bewaakt de aan de rekenkamer toegekende budgetten.

Wat wij van je vragen

  • Je beschikt over minimaal HBO - en bij voorkeur - academisch werk- en denkniveau.

  • Je hebt aantoonbaar een sterk ontwikkeld analytisch denkvermogen en een onafhankelijk oordeelsvermogen.

  • Je brengt de nodige kennis en ervaring mee op het terrein van het begeleiden en uitvoeren van (beleids)onderzoeken.

  • Je kunt helder schrijven en communiceren.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het samenwerken tussen verschillende partijen waarbij de professional een verbindende rol had (maak dit concreet met minimaal één voorbeeld inclusief de rol van de professional) (20 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Secretaris van bestuurlijke verhoudingen binnen een gemeente (maak dit aantoonbaar met minimaal 1 voorbeeld in het cv) (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het notuleren tijdens vergaderingen en het bewaken van de te nemen acties (beschrijf dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een advies in samenwerking met een Adviesraad Rekenkamer Adviesorgaan of commissie bij de overheid (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het digitaal archiveren van informatie (beschrijf dit duidelijk in het cv.) (20 punten).

Competenties

  • Je bent een zelfstandig en ondernemend persoon;

  • Je bent sociaal, benaderbaar en legt gemakkelijk contacten;

  • Je bent flexibel;

  • Je bestuurlijk sensitief;

  • Je bent communicatief sterk. Zowel schriftelijk als mondeling weet jij je boodschap helder over te brengen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg maar in elk geval donderdag.

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op donderdag 19 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

  3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

  4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

  6. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
    U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  7. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 

  8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.