Planeconoom

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 85,00 32 tot 36 uur Friesland

Begindatum:

9 sept 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

32 tot 36 uur

Publicatiedatum:

31 jul 2024

Opdracht omschrijving

In deze functie ben je de strategische adviseur en het centrale aanspreekpunt voor planeconomie en grondbeleid. Als planeconoom ben je verantwoordelijk om de ruimtelijke toekomstvisie van de gemeente op een financieel gezonde manier werkelijkheid te maken. Je voelt je als een vis in het water aan de onderhandeltafel en weet politiek gevoelige projecten tot een succes te maken. 

Je bent verantwoordelijk voor de advisering over planeconomische (beleids-)vraagstukken bij (soms complexe) gebiedsontwikkeling- en vastgoedprojecten en je houdt je bezig met het ontwikkelen van beleid op het gebied van planeconomie, vastgoedeconomie en grondprijzen.

Financiële haalbaarheidsberekeningen, kostenverhaalberekeningen, risicoanalyses en exploitatieberekeningen van ruimtelijke plannen worden zelfstandig door jou voorbereid, opgesteld en herzien. Je adviseert (op financieel gebied) bij (grote) ontwikkelings- en herstructureringsplannen en gebiedsontwikkelingsvraagstukken. Je onderhandelt in samenspraak met de projectleider(s) over de voorwaarden voor de uitgifte van gronden ten behoeve van de realisatie van woningbouw, kantoren en andere bestemmingen, over complexe exploitatie- en samenwerkingsovereenkomsten en over de ontwikkeling en realisatie van locaties.

Deze functie is ingeschaald in schaal 10a cao SGO.

 

Verantwoordelijkheden

Voor deze uitdagende functie zoeken we een uitgesproken teamspeler die stevig in zijn schoenen staat, goed is in het verbinden van partijen, die weet van aanpakken en met een commerciële en resultaatgerichte houding. Tenslotte heb je een brede kijk op ruimtelijke ontwikkeling, nu en in de toekomst, en ben je in staat om hierop te anticiperen. Je communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus over alle aspecten in vastgoed- en gebiedsontwikkelingen. Verder weet je alles van wetgeving, gemeentelijk beleid en gemeentelijke procedures binnen het vakgebied en het toepassen daarvan. Je onderhoudt o.a. contacten met ontwikkelaars, corporaties en andere stakeholders en zorgt vanuit jouw vakgebied voor een goede afstemming van ruimtelijke ontwikkelingen in de organisatie. Je vervult deze functie in samenwerking met een programmamanager en een team van 5 medewerkers Vastgoed en Grondzaken. Samen geven jullie vorm en inhoud aan de werkzaamheden.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 9 september 2024 tot en met 31 december 2024 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 22 augustus 2024. We vragen hier rekening mee te houden.

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina’s A4 toe.

Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.

De kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente en relevante werkervaring op het gebied van vastgoed- en grondbeleid.

Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

40 %

De mate van werkervaring met het uitvoeren van planeconomische activiteiten binnen een omgeving met grootschalige en soms complexe projecten. Dit blijkt uit cv of toelichting in motivatiebrief.

40 %

De mate van ervaring met het opstellen en beheren van grondexploitaties en exploitatieplannen. Dit blijkt uit cv of toelichting in motivatiebrief.

20 %

De kandidaat voldoet aan de VTH kwaliteitscriteria Frysk Peil en kan dat aantonen met een EVP1. 0 = nee, 5 = ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.