Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail

Deelprojectleider ontvlechting data, adviezen en contracten

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 125,00
24 uur Friesland

Begindatum:

15 apr 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

24 uur

Publicatiedatum:

28 mrt 2024

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar een Deelprojectleider ontvlechting data, adviezen en contracten ten behoeve van de ontvlechting van de Werkmaatschappij 8KTD voor 24 uur per week.

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken sinds 2016 samen via een gemeenschappelijke regeling met de naam Werkmaatschappij 8KTD.

Op dit moment is de organisatie druk bezig met het ontvlechten van deze werkmaatschappij en de opbouw van twee nieuwe gemeentelijke organisaties. Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel gaan namelijk per 1 januari 2025 zelfstandig verder. 

Bijna alle gemeentelijke taken zijn ondergebracht in de Werkmaatschappij 8KTD. Ook op het vlak van Informatisering en Automatisering (I&A) is een groot aantal middelen samengevoegd. Zo is er één infrastructuur en zijn er tal van apllicaties geïntegreerd. In het kader van ontvlechting moet I&A de software, infrastructuur en beheersprocessen voor beide gemeenten ontvlechten om zo op 1 januari 2025 weer te kunnen functioneren als twee zelfstandige gemeenten. Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar een deelprojectleider.

Projectomschrijving
Het totale I&A ontvlechtingsproject heeft de volgende doelstelling meegekregen:

De software, infrastructuur en beheerprocessen voor de Werkmaatschappij 8KTD, zijn op de datum van ontvlechting (1 januari 2025) conform veiligheids- en privacyrichtlijnen operationeel voor de gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel.

Na 1 januari zal er mogelijk tot 1 maart 2025 nazorgd geleverd moeten worden.

Na 1 januari 2025 vinden ook inspanningen plaats om de definitieve wijze van inrichtingen van de I&A omgevingen nader te bepalen. Dit zal geconcretiseerd worden in een verdere onvlechting en een migratie naar de definitieve situatie. Dit deel valt buiten de scope van de huidige opdracht.

Deelprojecten
Om dit alles te realiseren is er een projectplan gemaakt en zijn er deelprojecten benoemd. Dit zijn de volgende deelprojecten:

  1. ontvlechting van de software publieksdiensten;

  2. ontvlechting van de software sociaal domein;

  3. ontvlechting van de software fysiek domein;

  4. ontvlechting van de software voor beheer (openbare ruimte);

  5. ontvlechting van de software bedrijfsvoering;

  6. ontvlechting van de infrastructuur;

  7. ontvlechting data, advies en contracten.

In deze vacature zijn we op zoek een deelprojectleider voor perceel 7 "ontvlechting, data, advies en contracten".

Verantwoordelijkheden

De taken van de deelprojectleider zijn:

  • de realisatie van de ontvlechting van de niet gestructureerde data;

  • het schrijven van een deelplan van aanpak;

  • het inrichten van het deelproject en mobiliseren van betrokken;

  • het zorgdragen van de uitvoering van het plan van aanpak;

  • het aansturen van projectleden en het voorzitten van deelprojectoverleg;

  • het wekelijks rapporteren aan de projectleider I&A;

  • het optreden als contractmanager voor het hele project en het maken van afspraken en het sluiten van contracten met externe leveranciers;

  • het organiseren van relevante contacten tussen overige deelprojecten en werkgroepen.

De taken zijn deels via Teams uit te voeren. Echter op dinsdag is meestal de projectvergadering, regelmatig moet u op deze dag fysiek aanwezig zijn.


Profiel van de deelprojectleider
We zijn op zoek naar een deelprojectleider die voldoet aan de onderstaande kriteria:

  • je hebt minimaal Hbo werk- en denkniveau;

  • je hebt goede kennis van de gemeentelijke ICT en informatiekundige ontwikkelingen;

  • je bent een goed organisator die een dergelijke opdracht kan structureren en met projectleden en leveranciers samen tot uitvoering kan brengen;

  • je hebt aantoonbare ervaring in het werken in multidisciplinaire projecten;

  • je hebt een klantgerichte en proactieve instelling;

  • je hebt  goede communicatieve- en adviesvaardigheden;

  • je bent vasthoudend en resultaatgericht;

  • je hebt kennis en ervaring op het gebeid van informatiebeveiliging en privacy;

  • je bent een (contract)onderhandelaar;

  • je kunt advies op verschilllende tereinen schrijven en heeft dit reeds gedaan.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 april 2024 tot en met 31 december 2024 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op woensdag 10 april 2024, wij vragen hiermee rekening te houden.

U voegt een cv (maximaal 3 pagina's A4) en een motivatiebrief (maximaal 1 pagina A4) toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

De kandidaat heeft minimaal Hbo werk- en denkniveau (blijkt uit CV).

De kandidaat voldoet aan het profiel, zoals geschetst onder het kopje "profiel deelprojectleider".

De kandidaat heeft ervaring met het aansturen van gemeentelijke leveranciers.

20 %

De kandidaat heeft een gemeentelijke fusie of ontvlechting, herindeling of samenwerkingsverband doorlopen.

10 %

De kandidaat heeft ervaring met het migreren van data bij gemeentelijke fusie of ontvlechting, herindeling of samenwerkingsverband.

10 %

De kandidaat heeft in een gemeentelijk samenwerkingsverband een project volbracht.

10 %

De kandidaat heeft kennis van Gemma.

10 %

De kandidaat heeft vijf jaar of meer ervaring bij een gemeentelijke organisatie.

10 %

De kandidaat heeft een meervoudige, onderhandse en Europese aanbesteding uitgevoerd.

10 %

De kandidaat heeft tal van contracten gesloten.

10 %

De kandidaat heeft kennis van Prince2, IPMA-C, of is soortgelijk gecertificeerd.

10 %

De kandidaat heeft kennis van informatiebeveiliging en privacy vereisten voor een gemeente.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Deelprojectleider ontvlechting data, adviezen en contracten die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.