Logo van Gemeente Zwolle
Logo van Gemeente Zwolle

Medior adviseur SISA en Interne audit

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

13 nov 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Binnen het  team Internal Audit is behoefte ontstaan aan tijdelijke versterking van het team onder andere vanwege de verdere doorontwikkeling en professionalisering van het team. Als medior adviseur SISA en Intern audit behoor je tot het team Internal Audit, welke onderdeel uitmaakt van de afdeling Juridische Zaken. Het team IA bestaat uit zes collega’s met eenieder zijn eigen expertise. Het team IA vervult een onafhankelijke, gemeentebrede derdelijns rol binnen de organisatie.

Deze opdracht richt zich op het uitvoeren van de Interne Audit ten behoeve van de jaarrekening en de SiSa-bijlage van de gemeente. De opdracht vereist specifieke deskundigheid en ervaring, met als doel het verbeteren en optimaliseren van bestaande processen rondom de SiSa- en rechtmatigheidsverantwoording.

Werkzaamheden:

  • Je gaat bezig met het uitvoeren van controles op de jaarrekening en de Sisa-verantwoording.

  • Daarnaast houd je je bezig met het uitvoeren van specifieke vraagstukken in opdracht van de afdeling Internal Audit van gemeente Zwolle als gevolg van interne vraagstukken dan wel naar aanleiding van bevindingen vanuit de accountantscontrole en rondom de rechtmatigheidsverantwoording.

Resultaten

  • Een goed doorlopen accountantscontrole voor de onderdelen van de jaarrekening, de rechtmatigheidsverantwoording en de SiSa-bijlage die door jou zijn uitgevoerd.

  • Daarnaast heb je een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de verdere professionalisering van het team Internal Audit.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau in de richting van Accountancy;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiële processen, inclusief begroting, jaarrekening en interne controle;

  • Aantoonbare werkervaring in het afgelopen jaar (2024 - 2025) met een interne audit bij een gemeente;

  • Een maximum uurtarief van 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van methodieken, systematiek en systemen voor de uitvoering van interne controles;

  • Aantoonbare werkervaring over het boekjaar 2024 met het coördinatie van de SiSa bijlage bij de jaarrekening (dit is expliciet benoemd in de werkervaring);

  • Aantoonbare werkervaring in het afgelopen jaar (2024 - 2025) met doorontwikkelen van interne audit bij gemeente of gemeenschappelijke regelingen.

Competenties

  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden;

  • Stressbestendig;

  • Klantgericht;

  • Flexibel.

Organisatie en team

Organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Team

Binnen het team Internal Audit is behoefte ontstaan aan tijdelijke versterking van het team onder andere vanwege de verdere doorontwikkeling en professionalisering van het team. Als medior adviseur SISA en Intern audit behoor je tot het team Internal Audit, welke onderdeel uitmaakt van de afdeling Juridische Zaken. Het team IA bestaat uit zes collegas met eenieder zijn eigen expertise. Het team IA vervult een onafhankelijke, gemeentebrede derdelijns rol binnen de organisatie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever vinden plaats op een nader te bepalen datum. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen vooraf bericht. Overige kandidaten krijgen na afloop van de gesprekken een update over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
De organisatie beoordeelt de cv's op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 3 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
De organisatie beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de organisatie zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

Opties verlenging

4 x 6 maand(en)

Werkdagen

Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg, minimaal 1 tot 2 dagen op kantoor

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het Dynamisch Aankoopsysteem (DAS) van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr