Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwartiermaker Warmtebedrijf Zwolle

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 9 dagen
170 16 - 24 uur per week Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De kwartiermaker gaat aan de slag met maken en tot uitvoer brengen van een inrichtingsplan en bedrijfsplan voor het warmtebedrijf Zwolle als verbonden partij van de gemeente Zwolle.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Onderdeel van deze inrichting betreft de borging van de governance van het warmtebedrijf in de ambtelijke organisatie van de gemeente. Hierbij dient inzichtelijk te worden gemaakt wat de rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de verschillende stakeholders zijn. Hierbij is je leidraad de Wet collectieve warmte en het vastgestelde Ontwikkelkader Warmtebedrijf Zwolle.
  • Verder werk je aan de invulling van het warmtebedrijf, om deze gereed te maken voor de daadwerkelijke realiseren van warmtenetten en WKO-projecten in verschillende wijken van Zwolle.
  • Hierbij werk je ook de invulling van participatie uit en onderzoekt welke rol bewonersinitiatieven kunnen spelen bij de inrichting van het warmtebedrijf.
  • De afstemming en contractering met andere samenwerkingspartners en de benodigde contracten voor een eerste warmtenet.
  • Dit doe je niet alleen, maar je werkt samen met een klein team van collegas binnen de gemeente Zwolle met zowel juridische, financiele als inhoudelijke kennis van de warmtetransitie.

Resultaten

Je zorgt als Kwartiermaker voor een uitgewerkt inrichtingsvoorstel en bedrijfsplan voor het Warmtebedrijf Zwolle dat aan college en raad wordt aangeboden ter besluitvorming.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met energietransitie in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in de ontwikkeling, begeleiding, voorbereiding van warmtenet-oplossingen;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een overheidsinstelling;
  • Beschikbaar per 1 december 2025 voor 16 - 24 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de ontwikkeling, begeleiding, voorbereiding van warmtenet-oplossingen bij een overheidsinstelling.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in een complex speelveld van een gemeentelijke overheid, maatschappelijke en commerciele partijen en bewoners (maar dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).
  • Aantoonbare werkervaring met proces- en programmamanagement.
  • Aantoonbare werkervaring in het opzetten van nieuwe organisaties.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO-master niveau.

Competenties

  • Proactief en oplossingsgericht: signaleert wat er speelt in en weet hierop doortastend te handelen;
  • Verbindend: brengt partijen met verschillende belangen bij elkaar en bevordert samenwerking;
  • Omgevingsbewust: weet wat er leeft bij stakeholders, en vertaalt dit naar concrete acties binnen de opdracht;
  • Communicatief sterk: zowel schriftelijk als mondeling helder en empathisch in communicatie met uiteenlopende doelgroepen; weet belangen te verenigen en draagvlak te creeren binnen de gemeente, maar ook bij woningcorporaties, VVEs en projectontwikkelaars.
  • Bestuurlijk sensitief: schakelt gemakkelijk tussen ambtelijke, politieke en maatschappelijke context.

Organisatie en team

Organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

De afdeling

De afdeling Project-, Programma- en Procesmanagement (ruim 140 collega's) pakt projecten en programma's voortvarend op om de Zwolse ambities waar te maken. Het accent van ons werk ligt nu nog op het realiseren van diverse soorten ruimtelijke en fysieke programma's, projecten en processen. Tegelijkertijd zijn we bezig om de afdeling ook voor andere domeinen in te zetten. Iedere collega binnen onze afdeling heeft een unieke, autonome rol. We creeren synergie door elkaar actief op te zoeken en van elkaar te leren. Samen streven we naar persoonlijke en professionele groei en ontwikkeling om voorbereid te zijn op de complexe vraagstukken die de organisatie ons stelt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op Halverwege week 43. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 via een externe administratieve broker. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 10 oktober 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 11 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur