Inkoopadviseur (allround op projectbasis)

SSC ONS

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 4 dagen
110 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Allround Inkoopadviseur werk je intensief samen met contractmanagers en projectleiders van onze partners, waarbij je aanbestedingen begeleidt en optimalisatie van inkoopprocessen stimuleert. 

Je houdt je bezig met aanbestedingen in de volle breedte van inkopen op het provinciale en gemeentelijke domein: van werken, diensten en leveringen op het gebied van onder andere vastgoed, gebiedsontwikkeling, facilitair, sociaal domein, ICT en inhuur & adviesdiensten. Mede afhankelijk van jouw ervaring zal je projecten uitvoeren in de daarbij passende categorie.

Jouw rol is cruciaal in het begeleiden en adviseren van onze partners en het verder professionaliseren van hun inkooptrajecten. Omdat we voor veel verschillende partners werken zijn de inkoopopdrachten heel divers.  

Werkzaamheden:

  • Je werkt aan uiteenlopende mooie projecten en resultaten in de regio Zwolle en aan onze verdere professionalisering.

  • Je werkt aan meervoudig onderhandse, Nationale en Europese aanbestedingen.

  • Je signaleert, anticipeert en adviseert op de behoeftes van de klant i.r.t. de gecontracteerde dienstverlening.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur op diverse domeinen bij de overheid in de afgelopen 6 jaar (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

  • Kandidaat is minimaal 2 werkdagen aanwezig op kantoor.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding NEVI I Publiek(of vergelijkbaar, bijvoorbeeld opleiding Conducto, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (20 punten);

  • Aantoonbare afgeronde opleiding NEVI II Publiek (of vergelijkbaar, bijvoorbeeld opleiding Conducto, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het aanbestedingsrecht (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met categoriemanagement (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen, duurzaamheid en circulariteit (20 punten);

  • Uurtarief maximaal € 110,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, parkeerkosten en werk-werk (5 punten);

  • Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf) (10 punten).

Competenties

  • Je bent een doener, sterk in plannen en organiseren.

  • Je beschikt over een enthousiasmerende en overtuigende inbreng.

  • Je bent een teamplayer: gericht op samenwerking en het opbouwen en onderhouden van de relatie met onze partners.

  • Je weet onze partners te begeleiden en adviseren in hun inkoopvraag, waarbij je ze wat het inkoopproces zo goed mogelijk ontzorgt.

  • Je hebt een proactieve houding.

  • Je bent communicatief sterk.

  • Je bent klant- en resultaatgericht.

Organisatie en team

Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door bepaalde operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR met onze eigen expertise units over te nemen, creeren we meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen we voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en provincie Overijssel. Op die manier kunnen zij zich focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis in Zwolle. Een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken. Met een jaarlijkse aanbesteding van projecten en diensten met een totale waarde van ongeveer 700 miljoen speelt de afdeling Inkoop & contractmanagement van SSC Ons een belangrijke rol in het zo goed mogelijk besteden van het belastinggeld voor Ons en de aangesloten partners.

Bij de afdeling Inkoop en Contractmanagement werken inkoopadviseurs, contractbeheerders, contractmanagers en aanbestedingsjuristen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Gemiddeld minimaal 2 dagen op kantoor, rest in overleg.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en SSC Ons mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de SSC Ons. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De opdrachtgever merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur