Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Huiselijk Geweld Regio IJsselland

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 28 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

27 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Een van onze taken is het bestrijden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Dit doen wij niet alleen, maar dit doen wij samen met partners en gemeenten in de regio IJsselland. Deze regio bestaat uit de gemeenten Deventer, Hardenberg, Kampen, Olst-Wijhe, Ommen, Raalte, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland en vanzelfsprekend Zwolle. Om dit vorm te geven kom je als beleidsadviseur te werken bij de Gemeente Zwolle op de afdeling van Maatschappelijke Ontwikkeling maar je werkt voor de regio IJsselland. Je werkt daarbij nu nog vanuit de huidige regiovisie huiselijk geweld en kindermishandeling "Verbinden, Versterken en Innoveren", maar binnenkort hopen we de nieuwe visie vast te stellen. Een nieuwe visie waarbij we voortbouwen op de resultaten, opgedane lessen en verbeterpunten. Hierbij hebben we een ervaren professional nodig die weet van aanpakken.

De komende periode ga je aan de slag met de volgende taken:

  • Realiseren van een uitvoeringskader Aanpak Huiselijk Geweld Regio IJsselland op basis van de nieuwe regiovisie.
  • Realiseren van de evaluatie Aanpak Mensenhandel. Op basis van de evaluatie dient een nieuwe regionale aanpak gerealiseerd worden.
  • Realiseren van de Evaluatie MDA++ (Multi Disciplinaire Aanpak) gericht op Huiselijk Geweld en verkenning vormgeving plan naar de toekomst toe. Hiervoor dient een advies geformuleerd te worden voor ambtelijke collegas en regiobestuurders.
  • Realiseren van een analyse t.a.v. de financieringswijze van de partijen die we nu subsidieren t.a.v. het bepalen van een keuze of dit via subsidie/ aanbesteding.
  • Ondersteunen van lokale en regionale bestuurders omtrent media en berichtgeving op thema intiem terreur en betrokken actiegroepen
  • Overige werkzaamheden tav VO/HG/MH.

Kortom wil jij het verschil maken in het voorkomen van femicide en huiselijk geweld in de regio IJsselland? Dan is deze vacature wat voor jou!

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectleiderschap of als beleidsadviseur in de afgelopen 10 jaar bij een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsveld Huiselijk Geweld;
  • Beschikbaar per 15 oktober 2025 voor 28 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur projectleiderbij een gemeente (50 punten);
  • Kennis en werkervaring met het beleidsveld Huiselijk Geweld (20 punten);
  • Kennis en werkervaring in het werken met onze partners in de regio IJsselland (20 punten);
  • Beschikbaarheid: in elk geval vanaf 15 oktober 2025 (10 punten);

Competenties

  • is verbindend en goed benaderbaar.
  • is in staat om mensen en zaken in beweging te krijgen, aan te jagen en te enthousiasmeren.
  • is in staat om goed samen te werken op bestuurlijk-, ambtelijk- en uitvoerend niveau en is in staat te schakelen tussen deze niveaus.
  • beschikt over bestuurlijke sensitiviteit, en is in staat om bestuurders in het proces te betrekken en tegelijk de vertaling te maken met de uitvoering en dagelijkse praktijk.
  • is in staat om de complexe materie om te zetten in uitvoerbare en eenvoudig over te brengen themas en onderdelen, en deze in begrijpbare taal te beschrijven en over te brengen.
  • Heeft organiserend vermogen en werkt resultaatgericht.
  • Heeft schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Kan problemen of knelpunten oplossen die zich voor kunnen doen in het proces.
  • Heeft leiderschapskwaliteiten en is in staat te sturen op het proces.

Organisatie en team

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

De selectieprocedure omvat de volgende stappen:

  • Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen.
  • Stap 2: Selectie van 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek door de opdrachtgever, gebaseerd op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties.
  • Stap 4: Selectiegesprek, waarin de opdrachtgever nader toetst op competenties. Minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie voeren het gesprek. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het desbetreffende DAS. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie:

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 30 september 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 1 oktober 2025 gepubliceerd op de website van de externe administratieve broker. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen via de contactgegevens van de externe administratieve broker. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 2 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur