Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur regionaal programma opvang

Gemeente Wierden

Pouliestraat 3, 7642 EB Wierden, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

27 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De opdracht omvat de volgende werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Wekelijks overleg met de projectleider/ beleidsmedewerker/programma coordinator
  • Deelname aan overleggen met afdelingshoofd Integrale Veiligheid en Projectleider Opvang
  • Fungeren als klankbord voor de programmacoordinator en de beleidsmedewerker in het regionaal programma Opvang
  • Bijwonen en voorzitten van regionale locatiemanagers overleggen
  • Contactpersoon belteam/ RCVS voor de eerste, vragen of verzoeken
  • Screenen, adviseren en doorsturen van informatie van bv. ministeries, provincie, COA etc. aan projectleiders en beleidsadviseurs opvang gemeenten
  • Bijdragen aan het organiseren en plannen van werkbezoeken, werkconferenties, workshops etc., afhankelijk van de wensen van de regio
  • Aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders en zorgen voor goede afspraken en/of contracten met externe partijen en monitort de (wederzijdse) naleving ervan
  • Het toewijzen van ontheemden aan opvanglocaties uit Oekraine
  • Beheer diverse opvanglocaties in de gemeente Wierden
  • Adviseren van (nieuwe) opvanglocaties
  • Implementeren en adviseren inzake nieuw beleid, zoals het innen van Eigen bijdrage zodat deze werkzaamheden uitgevoerd kunnen worden door Team Opvang
  • Afstemming met ketenpartners zoals huisarts, ziekenhuis, GGD, Vluchtelingenwerk, onderwijs, beveiliging, schoonmaak, wijkagent, omwonenden, etc. Daar waar mogelijk wordt de afstemming overgedragen naar Team Opvang
  • De locatiemanager onderhoudt contacten met werkgevers en ondersteunt de ontheemden in het zoeken naar werk

Eisen

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur/projectmanager op het gebied van Opvang Oekrainers en/ of Ontheemden
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in het beheer van opvanglocaties
  • Beschikbaar per uiterlijk 20 oktober 2025 voor gemiddeld 16 uur per week

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van opvang ontheemden; (20 ptn)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare beleidsmatige ervaring binnen een gemeente; (20 ptn)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van opvang Oekrainers; (30 ptn)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het beheer van opvanglocaties; (20 ptn)
  • Aantoonbare kennis van de sociale kaart Twente/Wierden; (10 ptn)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Het vermogen de juiste mensen aan te haken, regie nemen (waar nodig) en betrokkenen enthousiasmeren
  • Creativiteit
  • Flexibiliteit
  • Communicatieve vaardigheden
  • Overtuigingskracht

Organisatie en team

Organisatie en team

Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners en organisatie. Onder de noemer Expeditie Wierden willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt!

Gespreksinformatie

Planning en gesprekken

  • De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland.
  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie

  • Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 30 september 2025, 09.00 uur.
  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 1 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
  • Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button.
  • Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
  • De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 2 oktober 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Wierden mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Wierden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.
  • Een korte motivatie is gewenst.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur