Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
7 okt 2025Elke schuldregeling wordt gestart vanuit een plan van aanpak gemaakt door een collega schulddienstverlener. Je werkt met je collega's van team schuldregeling, een schulddienstverlener (en als ingezet de budgetconsulent) nauw samen. Dit vanuit de ingerichte matrix teams, op deze manier werk je samen met collega's die de inwoner goed kennen. Binnen het vakteam van zes consulenten schuldregelaars, ondersteun je elkaar waar nodig en draag je bij aan de ontwikkeling van je specialisme.
Werkzaamheden:
Jij inventariseert schulden en berekent de afloscapaciteit en het vrij te laten bedrag.
Daarna schrijf je schuldeisers aan. Hiervoor krijg je administratieve ondersteuning.
Als de schuldbemiddeling is gelukt, onderhoud je nauwe contacten met schuldeisers en onderzoek je hoe het traject verloopt.
Schuldregelaars zijn altijd het voorportaal, het minnelijke traject. Hierbij wordt zoveel als mogelijk ingezet op saneringskredieten.
Als een weigering van een schuldeiser om mee te werken onredelijk is, onderzoek je een dwangakkoord bij de rechtbank.
Als er toch geen akkoord mogelijk is, bereid je de case voor in het kader van de WSNP.
Er wordt veel gecommuniceerd via telefonische spreekuren en via e-mail met schuldeisers, instanties en cliënten.
Ons slagingspercentage van het minnelijk traject ligt hoog, dus je spreekt met regelmaat blije cliënten als een regeling is gelukt. En daar doe je het voor.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau;
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Allround Schuldhulpverlener bij een gemeente;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met WSNP-verklaringen en dwangakkoorden.
Aantoonbare werkervaring met klantvolgsysteem Allegro (20 punten);
Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Allround Schuldhulpverlener bij een gemeente (50 punten);
Aantoonbare werkervaring met crisis interventies (30 punten).
Integriteit: zorgvuldig omgaan met gevoelige informatie en belangen.
Zelfstandigheid en besluitvaardigheid: knopen doorhakken in complexe dossiers.
Samenwerken: afstemmen met collega's, maatschappelijk werkers, deurwaarders en instanties.
Probleemoplossend vermogen: creatieve oplossingen vinden voor financiële en sociale knelpunten.
Digitale vaardigheid: alle werkzaamheden op de juiste manier verwerken in onze systemen.
Stressbestendig: werken onder druk en omgaan met crisissituaties.
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".