Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsmedewerker werk & inkomen

Rheineplein 1, 7622 DG Borne, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 28-36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Om armoede te voorkomen en te bestrijden heeft gemeente Borne een uitgebreid aanbod ontwikkeld. Zo voeren de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen gezamenlijk taken uit op het gebied van werk & inkomen en inburgering. Deze gezamenlijke uitvoeringsorganisatie voert ook de dienstverlening aan de inwoners van Borne uit. Daarnaast worden er bij de Stadsbank Oost-Nederland diensten ingekocht voor ondersteuning bij schuldproblematiek. De organisatie SWB draagt namens Borne zorg voor mensen uit de sociale werkvoorziening. Het is jouw taak om namens gemeente Borne regie te voeren op bovengenoemde uitvoering. Daarbij zorg je voor een nauwe samenwerking en een strategische en tactische verbinding tussen de uitvoeringsorganisaties en de gemeente Borne en je brengt zaken die in Borne spelen in opdracht over naar de uitvoeringsorganisatie. Daarnaast zorg je voor ondersteuning aan de bestuurders op het gebied van economie en arbeidsmarktontwikkeling. Als beleidsmedewerker heb jij een integrale kijk op uiteenlopende processen rondom werk en inkomen. Jij houdt het overzicht en je bent, samen met externe partners, verantwoordelijk voor realisatie van de complete beleidscyclus en de gestelde doelen binnen dit beleidsveld. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan onze inwoners en jij toetst of inhoudelijke afspraken worden behaald. Hiervoor win je informatie in bij stakeholders, creeer je kaders voor samenwerking met en tussen externe partijen, leg je hierover verantwoording af aan het bestuur en bereid je besluitvorming voor. Kortom een zeer afwisselende functie voor iemand die stevig in de schoenen staat.

Taken en verantwoordelijkheden

Je bent een echte verbinder, jij bent de schakel tussen de uitvoeringsorganisaties, de gemeentelijke organisatie en het college van burgemeester en wethouders

  • Je hebt een warme maar zakelijke aanpak wanneer je de lijnen uitzet naar de verschillende betrokken partners, en daarbij zorgt voor onderlinge afstemming en heldere afsprakenkaders;
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de beleidscyclus die ingezet wordt door de uitvoeringsorganisaties;
  • Je levert een actieve bijdrage aan de planning en controlecyclus binnen onze gemeente;
  • Je houdt je bezig met het opstellen, uitvoeren en evalueren van beleid voor werk, inkomen en schuldhulpverlening

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker binnen het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring als schakel tussen stakeholders en externe partners op het gebied van het sociaal domein.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker binnen het sociaal domein binnen een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als ondersteuner en schakel voor college van burgemeester en wethouders (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van de participatiewet (20 punten);
  • Aantoonbare kennis van de P&C cyclus binnen gemeente (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met beleid op het gebied van Werk en Inkomen (10 punten).

Competenties

  • Je hebt een brede interesse voor maatschappelijke ontwikkelingen;
  • Je beschikt over organisatiesensitiviteit en gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
  • Je bent een professionele verbinder tussen samenleving, bestuur en organisatie;
  • Je bent open en enthousiast, maakt zaken bespreekbaar en weet anderen te overtuigen. Lastige gesprekken ga jij niet uit de weg;
  • Je denkt creatief en samenwerken met collegas en stakeholders gaat je goed af. Jouw sociale en communicatieve skills komen daarbij goed van pas;
  • Je houdt overzicht over je werk en weet in deze dynamische functie goed de balans tussen werk en prive te bewaken;
  • Je beschikt over uitstekende digitale vaardigheden en hebt een gestructureerde werkwijze.

Organisatie en team

Gemeente Borne

De kracht van Borne is kleinschaligheid! Mensen 'kennen' elkaar en voelen onderlinge betrokkenheid. In Borne zijn de uitdagingen groot. De kansen eveneens. Jezelf kunnen en mogen zijn; dat vinden wij belangrijk! We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Wij zijn een verbindende en regisserende partner. We zijn sterk in ons werk, samen met elkaar en met de Bornse gemeenschap. De komende jaren bouwen we verder aan een organisatie waar het fijn werken is, waar je als medewerker gezien wordt en ertoe doet, waar je het gevoel hebt dat je bijdraagt aan een beter Borne. Bouw jij mee aan onze weg vooruit?

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Borne mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Borne.

Overige informatie

Gemeente Borne heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Na gunning verzorgt deze broker de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de broker. U zal in casu factureren aan de broker middels de facturatiemodule van de broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

Er wordt voor deze opdracht geen fee in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 10 oktober 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 13 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 15 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur