Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur kapaanvragen

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 6-8 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

6 - 8

Publicatiedatum:

13 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij de afdeling vergunningen van de gemeente Zwolle ben jij verantwoordelijk voor de advisering op de aangevraagde kapvergunningen. Deze advisering moet binnen 2 weken na aanvraag plaatsvinden. De beoordeling van de vergunningaanvragen doe je in een online omgeving, hier komen de zaken binnen. Een keer per week beoordeel je de werkvoorraad en ga je op locatie kijken om de vergunningaanvragen te beoordelen, hiervoor maak je een afspraak met de aanvrager. Door middel van een beoordelingsformulier bepaal jij of er conform de geldende bomenverordening een vergunning verleend of geweigerd moet worden. En pook bepaal jij, eventueel in samenspraak met de aanvrager, welke herplantverplichting er opgelegd wordt.Afhankelijk van de complexiteit van de vergunning zoek je afstemming met een adviseur of de operationeel beheerder bomen van de gemeente Zwolle.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van groen/bomen
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met bomen
  • Aantoonbare afgeronde opleiding tot European Tree Technician (ETT)

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met bomen (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring als Boomtechnisch adviseur (30 punten)
  • Aantoonbare werkevaring als boomtechnisch adviseur bij een overheidsinstelling(20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met adviseren van inwoners, projecten en bedrijven gericht op groen/bomen (20 punten)

Competenties

  • communicatieve vaardigheden
  • goed gevoel voor de belangen van verschillende stakeholders
  • ervaring met het werken met de handboek bomen van de Stichting Norminstituut bomen
  • kennis van en ervaring met het werken met bijzondere bomen

Organisatie en team

Organisatie In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Stadsbeheer & Vitale Wijken De afdeling Stadsbeheer & Vitale Wijken is nieuw en ontstaan uit een reorganisatie van het Fysiek Domein. Deze reorganisatie was nodig om in een sterk groeiende stad nog beter samen te werken. En om een samenhangende beheerorganisatie te krijgen. De afdeling is verdeeld in 3 teams en elf clusters. In totaal zorgen zon 130 professionals (en een flexibele schil) voor het onderhoud en beheer van de stad, haar erfgoed en vitale wijken. Ook zorgen we voor de robuuste verwerking van data naar informatie. De teams worden aangestuurd door teamleiders. Naast deze teams is er een stafbureau. Samen werken we aan een leefbaar Zwolle van vandaag, morgen en overmorgen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 26 september. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 18 september 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 19 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 september 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur