's-Gravenhof 2, 7201 DN Zutphen, Nederland
Begindatum:
1 jan 2023Einddatum:
31 dec 2023Uren per week:
24-36Publicatiedatum:
21 nov 2022Zutphen is een gemeente vol beweging en ambities. Innovatie en vernieuwing zijn twee belangrijke pijlers. Zo is het sociaal domein opnieuw ingericht. Je werkomgeving is daarmee volop in ontwikkeling. Door jouw werk bij de gemeente maak jij het verschil. Wil jij bijdragen aan onze maatschappelijke opgave? Dan leren we jou graag kennen!
Ben je resultaatgericht, houd je van uitdaging en afwisseling, kun je goed omgaan met inwoners van onze gemeente en ben je administratief sterk? Dan zijn we op zoek naar jou!
Een functie als consulent in het sociaal domein is uitdagend en steeds weer anders. Je bent iemand die vooruitkijkt voor onze inwoners met een hulpvraag. Wat is voor hen de beste oplossing en welke ondersteuning is daarbij nodig? Daarnaast ben je communicatief vaardig, initiatiefrijk en doortastend. Vakkennis en ervaring maken van jou de complete Wmo-consulent.
Je werkt in een energiek team Welzijn (beleid, uitvoering en backoffice). Als Wmo-consulent ben jij het gezicht voor inwoners met een hulpvraag vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning. Je analyseert snel en scherp om vervolgens de situatie goed in te schatten en de juiste hulp te bieden. Door jouw bijdrage versoepel je de dagelijkse belemmeringen van de cliënt.
Eigen regie van de cliënt vinden wij belangrijk in Zutphen. Je bent servicegericht en voert een integraal keukentafelgesprek met de inwoner of met iemand uit zijn of haar netwerk. Zo kijk je wat de inwoner zelf kan of met hulp van zijn/haar netwerk. Ook kijk je naar de inzet van de voorzieningen die mogelijk zijn. Indien noodzakelijk zet je een maatwerkvoorziening in. Je werkt nauw samen met andere collega’s in de Toegang en met de betrokkenen in het veld. Je durft out of the box te denken en bent niet bang om nieuwe stappen te zetten.
Je voert en coördineert keukentafelgesprekken. Samen met de inwoner maak je een ondersteuningsplan. Je bent daarmee verantwoordelijk voor duidelijke communicatie met de inwoner en met de hulpverleners. Je moet daarbij denken aan het opstellen van beschikkingen, een plan van aanpak maar ook aan de interne verslaglegging en administratie. Zo nodig voer je zelf regie.
Eisen
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.