Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker beheer

Gemeente Zundert

Markt 1, 4881 CN Zundert, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Werkzaamheden Functioneel Beheerder

Als Functioneel Beheerder bij een gemeente ben je de schakel tussen de gebruikers van gemeentelijke informatiesystemen en de technische ICT-afdeling of externe leveranciers. Je zorgt ervoor dat de applicaties die binnen de gemeente worden gebruikt optimaal aansluiten op de behoeften van de organisatie en goed blijven functioneren binnen het werkproces.

Werkzaamheden:

1. Gebruikersondersteuning
Ondersteunen van eindgebruikers bij het gebruik van applicaties.
Beantwoorden van vragen en oplossen van incidenten of doorzetten naar de juiste partij.
Verzorgen van gebruikersinstructies, handleidingen en trainingen.

2. Beheer en onderhoud van applicaties
Bewaken van de werking en betrouwbaarheid van (de keten van) applicaties en signaleren van storingen of knelpunten.
Testen van nieuwe functionaliteiten, updates of releases.
Coordineren en doorvoeren van wijzigingen of verbeteringen in applicaties (change management).

3. Informatievoorziening
Vertalen van informatiebehoeften vanuit de organisatie naar functionele specificaties.
Maken en beheren van rapportages en dashboards.
Adviseren over de inrichting van processen in de systemen.

4. Samenwerking en afstemming
Fungeren als aanspreekpunt tussen gebruikers, ICT, leveranciers en projectteams.
Deelnemen aan (of leiden van) projecten gericht op implementatie of optimalisatie van informatiesystemen.
Afstemmen met beleidsafdelingen over toekomstige behoeften en ontwikkelingen.

5. Beveiliging en gegevensbeheer
Uitvoeren van en toezien op juiste gebruikers- en autorisatiebeheer binnen applicaties.
Zorgen voor naleving van wet- en regelgeving (zoals AVG en BIO).
Inrichten en bewaken van data-kwaliteit, applicatiegebruik en gegevensstructuren.

Eisen

  • Kennis van gemeentelijke processen en wetgeving
  • Ervaring met informatiesystemen en applicatiebeheer
  • Kennis en ervaring met Microsoft 365
  • Analytisch vermogen en procesmatig inzicht
  • Communicatief vaardig, klantgericht en proactief

Wensen en competenties

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur