Logo van Gemeente Zundert
Logo van Gemeente Zundert

Financieel specialist

Gemeente Zundert

Markt 1, 4881 CN Zundert, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

2 feb 2026

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Inhuur Financiële Administratie (Procesoptimalisatie) 28 uur voor 6 maanden

Wij zoeken een financieel administratief specialist voor het versterken van de financiële administratie, met een nadrukkelijke focus op het optimaliseren van processen, het borgen van kwaliteit en het inrichten van efficiënte, toekomstbestendige werkwijzen binnen de organisatie.

Werkzaamheden

De opdracht richt zich op de volgende processen:

Factuurverwerking
  • Registreren en coderen van inkomende facturen conform geldende voorschriften
  • Signaleren en oplossen van afwijkingen of ontbrekende informatie
Begrotingswijzigingen
  • Invoeren van begrotingswijzigingen
  • Controleren op juistheid, volledigheid en consistentie
  • Correct doorvoeren in de systemen en versturen naar de provincie
Memoriaalboekingen
  • Opstellen van inleesbestanden voor memoriaalboekingen
  • Controleren van onderliggende stukken
  • Zorgdragen voor juiste verwerking in het financiële systeem
Specifieke nota- en heffingsprocessen
  • Opstellen en verwerken van nota's voor volkstuintjes, grondzaken en standplaatsvergoedingen
Werkinstructies en documentatie
  • Actualiseren en herschrijven van werkinstructies
  • Voorbereiden van nieuwe werkinstructies in aanloop naar de april-release van Key2Financien (financieel pakket)
  • Documenteren van processen en verbeteringen
Afloop verplichtingen
  • Uitvoeren van controles op afloop van verplichtingen
  • Signaleren van afwijkingen en certificeren van juiste verwerking
E-facturatie en leveranciersbeheer
  • Onboarden van leveranciers op e-facturatie
  • Inrichten en begeleiden van No PO – No Pay processen
  • - Adviseren over compliance en communicatie

Resultaten

Resultaatgebieden
  • Actuele en foutloze financiële administratie
  • Geoptimaliseerde processen, gedocumenteerd en geborgd
  • Medewerkers die aantoonbaar zijn meegenomen in nieuwe werkwijzen
  • Verbeterde facturatieketen inclusief e-facturatie
  • Up-to-date werkinstructies conform nieuwe systeemrelease

Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring met het optimaliseren van processen.
  • Kandidaat heeft ervaring met financiële administraties bij een gemeente.
  • Kandidaat heeft kennis van Key2Financiën.
  • Kandidaat is in staat om kennis over te brengen.
  • Bekwaam in documenteren en opleiden.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp'ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten. Geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

Wensen en competenties

Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht? (Ja (5 Punten))
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven? (Ja (5 Punten))

Competenties

  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. (Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten))
  • Kandidaat is analytisch sterk. (Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten))
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. (Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten))
  • Kandidaat past binnen het team. (Uitstekend (5 Punten))

Organisatie en team

Wie zijn wij?

De opgaven die op lokale overheden afkomen zijn steeds vaker complex en veelomvattend. Dit vraagt om een integrale aanpak waarbij de gemeente Zundert zich heeft ontwikkeld tot een netwerkgemeente die intensief samenwerkt met andere gemeenten, met inwoners, verenigingen, maatschappelijke instellingen en ondernemers.

Met de boodschap ‘Dienstverlening is écht ons ding' doen we 6 concrete beloftes naar onze inwoners voor een optimale dienstverlening: je bent bij ons te gast, je krijgt altijd een reactie, we zijn direct duidelijk, we nemen de tijd voor jou, jij kunt ons vertrouwen en wij jou en jij ervaart één organisatie.

Hoe beter we dit doen, hoe groter het werkplezier en de zichtbaarheid in onze mooie gemeente.

Wij werken met 170 collega's opgavegericht in programma's en in samenwerking met partners. Onze organisatiewaarden zijn eigenaarschap en autonomie, een betekenisvolle bijdrage leveren, leren en ontwikkelen. We gaan voor een dienstverlenende en talent gedreven organisatie!

In de organisatie hebben we 4 programma's: Veilig en weerbaar Zundert, Aantrekkelijk en ondernemend Zundert, Dienstverlenend en betrokken Zundert, Sociaal en Vitaal Zundert.

Gespreksinformatie

Diverse eisen en wensen worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Er is geen verdere informatie over de planning van de gesprekken bekend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: meerdere opties tot verlening mogelijk

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Een VOG is vereist.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr