Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Auditor

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

2 feb 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief 250Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Senior Auditor

Team Audit kijkt vooruit en is voorbereid op onvoorziene situaties. Jij stuurt, jij beheerst. Samen zorgen we dat processen betrouwbaar zijn en dat we werken volgens wet- en regelgeving.
Jouw karakter maakt Breda

Wat ga je doen?

Jij bent de spil in het auditteam en neemt verantwoordelijkheid voor meerdere audits.

  • Je geeft mede leiding aan auditteams en coacht collega-auditors.
  • Je stelt zelfstandig auditprogramma's op en voert reviews uit.
  • Jij bepaalt planning en aanpak van audits en stuurt bij op basis van actualiteiten.
  • Je draagt actief bij aan de professionalisering van Team Audit.
  • Jij voert audits uit op risicovolle processen en systemen en geeft een oordeel over getrouwheid en rechtmatigheid.
  • Je bent een volwaardig gesprekspartner voor management, directie, accountant en regio.
  • Jij presenteert bevindingen en doet aanbevelingen om processen en systemen tijdig bij te stellen.

Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als Senior Financial Auditor of in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Ervaring met financial audits.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een relevante academische opleiding, bij voorkeur Accountancy of Bedrijfseconomie. (10 Punten)
  • Een opleiding tot (register)accountant is een pré.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, ervaring bij een gemeente is een pré. (max 10 Punten)
  • Werkervaring opgedaan bij een gemeente of een vergelijkbare decentrale overheidsinstelling. (5 Punten)
  • Voldoende kennis van BBV en fiscale wet- en regelgeving. (5 Punten)
  • Het cv is voorzien van recente, relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden. (max 5 Punten)
  • Kandidaat kan starten op de aangeven startdatum. (max 2 Punten)

Competenties

  • Uitstekende digitale vaardigheden en kennis van financiën en processen.
  • Communicatief sterk, analytisch, kritisch en overtuigend.
  • Resultaatgericht, proactief en goed in samenwerken.

Organisatie en team

Waar jij en je collega's het verschil maken

Je werkt in Team Audit binnen de afdeling Concerncontrol. Het team bestaat uit 11 interne auditors. Samen zorgen jullie dat Breda transparant en betrouwbaar is. Je werkt nauw samen met controllers, de concerncontroller en andere afdelingen. Jouw werk raakt de hele organisatie én de stad.

Breda brengt het samen

Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. In onze organisatie is er begrip en aandacht voor iedereen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dan doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.

Gespreksinformatie

De week van 19 januari 2026 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: ja

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Voor deze functie is een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53 verplicht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr