Senior Projectbeheerser

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 9 dagen
32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

24 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Bij het projectenbureau werken ongeveer 90 collega's (waarvan 10 projectbeheersers) aan verschillende projecten in de organisatie. Denk aan projecten binnen grote gebiedsontwikkelingen, vastgoed- en verduurzamingsprojecten. Maar ook projecten op het gebied van bedrijfsvoering, in het sociaal domein of projecten die gaan over het implementeren van nieuwe wetgeving. Het projectenbureau richt zich op het professionaliseren van projectmanagement als vak. We verwachten van al onze medewerkers dat zij een actieve bijdrage leveren aan de professionaliseringslag en we investeren graag in persoonlijke en professionele ontwikkeling, zodat we als team steeds beter worden.

Opdracht
Draag jij bij aan het verstevigen van projectbeheersing binnen ons Projectenbureau? Bouw jij met jouw senioriteit op dit vakgebied mee aan een solide partnerschap met de project- en programmamanagers? Hecht je ook waarde aan kennisoverdracht en vind je het leuk om collega's aan te sturen? Dan gaan wij graag met jou om tafel!

Wat je gaat doen
Jij zorgt ervoor dat projectbeheersing op alle vlakken een stap verder gebracht wordt. Als senior projectbeheerser is het adviseren van project- en programmamanagers bij het beheersen van de programma’s en projecten op alle GROTIK-aspecten jouw voornaamste taak. Jij zorgt voor een volledig, juist en tijdig inzicht in de financiële stand van zaken van het project. Jij stelt de planning op en monitort de afhankelijkheden en de beschikbare capaciteit en deelt deze informatie met de project- of programmamanager, ambtelijk opdrachtgever, de afdeling financiën en eventueel de accountant. Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van gedegen risicomanagement, wat bijdraagt aan tijdige bijsturing op de beheeraspecten. Je zorgt voor een transparant, toegankelijk en volledig projectdossier met alle noodzakelijke (besluit)stukken, waaronder contracten en verplichtingen en financiële rapportages. Op uitwerkingsniveau breng je de verschillende afdelingen op het gebied van projectbeheersing samen. Je maakt de vertaling tussen de afdelingen en de politiek gestuurde organisatie. Hierbij ben je in staat om zowel op praktisch uitvoeringsniveau als op abstract procesniveau te denken en te communiceren. Verder deel je graag je kennis en kunde met de andere projectbeheersers.

Dit ben jij
Dankzij de senioriteit die jij meebrengt in dit vak kun jij een onafhankelijke positie innemen en durf jij tegenspraak te bieden als dat aan de orde is. Je bent effectief omdat je jouw analytisch vermogen en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen combineert met een scherpe focus op inhoudelijke doelen en sterke communicatieve vaardigheden. We herkennen in jou onmiddellijk een bruggenbouwer en netwerker zowel in- als extern. Uiteraard moet je in deze positie beschikken over een goed ontwikkeld politiek sensitief vermogen en kun je op alle niveaus schakelen. Je bent koersvast, maar hebt goed door wanneer het nodig is om een andere koers te varen. Je bent zorgvuldig in je werk en houdt overzicht op wat er moet gebeuren. Je bent als teamspeler met humor in staat om andere beheersers te trainen, ondersteunen en coördineren.

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
4. Een afgeronde WO-bachelor opleiding;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met projectbeheersing van GROTIK aspecten.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde WO-bachelor opleiding in de richting van infrastructuur / civiele techniek (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectbeheersing van GROTIK aspecten (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar ervaring in het coachen van andere projectbeheersers, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectbeheerser binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
10. Uiterlijk per 1 augustus beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief verlengingsopties (15 punten).

Competenties
1. Analytisch vermogen;
2. Rapporteren;
3. Adviseren;
4. Escaleren;
5. Overbrengen;
6. Organiseren;
7. Aansturen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 juli 2025 tussen 09:30 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 27 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op maandag 30 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 3 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur