Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Zoetermeer
Logo van Gemeente Zoetermeer

Marktmeester

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een ervaren marktmeester die gericht is op het versterken van de warenmarkten voor de inwoners van Zoetermeer? Zie jij de meerwaarde van een sterke samenwerking met marktlieden, ondernemers, samenwerkingspartners en de interne organisatie? Dan hebben wij een ontzettend leuke uitdaging voor jou!

Je draagt zorg voor de organisatie van de markt en de naleving van gemaakte afspraken met ondernemers, je stimuleert de samenwerking tussen ondernemers op de markt en samenwerking met reguliere winkeliers in Zoetermeer, je creeert een positief marktklimaat waarin ondernemers optimaal kunnen presteren en zet je de warenmarkt op de kaart qua bekendheid en imago.

Belangrijkste taken

  • Openen en afsluiten van het marktterrein (verplicht aanwezig), in goede banen leiden van het innemen van vaste standplaatsen, presentielijst bijhouden en het organiseren van plek voor een of enkele tijdelijke kooplieden die voor een enkele dag op de markt staan of voor standplaatshouders;
  • Handhaven van de marktverordening en het marktreglement en het innen en afdragen van marktgeld van eendaagse marktkooplieden;
  • Tijdens de marktdagen vast aanspreekpunt voor ondernemers, winkeliersvereniging, bewoners, gemeente, en de klanten van de markt;
  • Tijdens de drie marktdagen (dinsdag, vrijdag en zaterdag) altijd bereikbaar;
  • Zorgen voor een optimale bezetting van de markt;
  • Bij het signaleren van probleemsituaties wordt belangrijke informatie tijdig opgeschaald;
  • Aanspreekpunt bij calamiteiten;
  • Op de hoogte blijven van relevante ontwikkelingen binnen de gemeente Zoetermeer.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij de opdrachtgever in dienst te treden;
  • Het aangeboden tarief van de kandidaat is inclusief ORT, reiskosten woon-/werk verkeer en fee Flextender en exclusief btw;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Aantoonbare werkervaring op de (dag)markt;
  • Uiterlijk per 2 januari 2026 beschikbaar;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als marktmeester;
  • In bezit van een rijbewijs B;
  • Beschikbaar op vaste werkdagen; dinsdag, vrijdag en zaterdag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als marktmeester (50 punten);
  • Kandidaat is in bezit van een BHV certificaat (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met financiele afwikkeling marktgelden (30 punten).

Competenties

  • Teamplayer
  • Communicatief sterk en een dienstverlenende instelling
  • Goede beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Opstellen (bestuurlijke) rapportages
  • Klantvriendelijk
  • Samenwerkingsgerichtheid
  • Vernieuwend denken en handelen
  • Resultaat- en Servicegerichtheid
  • Kan zelfstandig opereren
  • Oordeelsvorming
  • Pro-actief
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Overtuigen
  • Kan goed schakelen
  • Kan omgaan met pieken en dalen in werkdruk
  • Omgevingsbewustzijn
  • Coachend vermogen

Organisatie en team

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

Zoetermeer is met +/-127.000 inwoners en 50.000 arbeidsplaatsen een toekomstgerichte New Town, de 3e grote stad in Zuid-Holland, waarin volop wordt geinvesteerd. Zoetermeer staat de komende jaren voor een flinke opgave. Verbeteren van de sociaaleconomische ontwikkeling en de kwaliteit van de leefomgeving zijn de uitdagingen voor een duurzame ontwikkeling van onze gemeente. Zoetermeer wil ook in de toekomst een prettige en gezonde stad blijven. Een stad waar inwoners volop kunnen genieten van hun leefomgeving, wonen en werken. De marktmeester valt onder Team Handhaving, een echt uitvoeringsgericht team. Wij zijn namelijk de ogen en oren in de wijk voor de gemeente Zoetermeer. Wij zijn onderdeel van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH). Wij leveren hier (on)gevraagd informatie aan die helpt bij het maken van beleidskeuzes op het gebied van Veiligheid en leefbaarheid. Wij letten op zaken die de veiligheid en leefbaarheid kunnen verstoren. Soms gaat het daarbij om kleine dingen, zoals hondenoverlast of foutgeparkeerde voertuigen. Soms om grotere, bijvoorbeeld geluidsoverlast of vernieling. We stemmen ons werk af op het Ritme van de stad. Dit doen we informatiegestuurd, maar ook naar wat leeft in Zoetermeer. Als marktmeester ben je onderdeel van een hechte groep medewerkers. Een fijne club van 40 handhavers zowel mannen als vrouwen met uiteenlopende leeftijden en achtergronden met wie je geen uitdaging uit de weg gaat.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 8 december 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur