Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Leidschendam-Voorburg
Logo van Gemeente Leidschendam-Voorburg

Inkoopadviseur

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

22 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 36

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het uitvoeren van aanbestedingen van leveringen, diensten en werken.

Werkzaamheden

  • Zelfstandig adviseren over verschillende inkoopvraagstukken aan de interne klant;
  • Adviseren over aanbestedingsprocedures en passende contractvormen;
  • Het opstellen van aanbestedingen in Mercell Source-to-Contract. Onder het opstellen valt het aanmaken van aanbestedingsdocumenten, beoordelingssheets, (raam)overeenkomsten, publicatieteksten, proces-verbalen van opening, gunningadviezen en afwijzings- en gunningbrieven.
  • Het begeleiden van aanbestedingen, inclusief het coördineren van het aanbestedingsproces, het bewaken van planningen, het ondersteunen van betrokkenen en het verzorgen van de communicatie gedurende het gehele traject.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding Nevi 2 of aantoonbaar vergelijkbaar middels een toelichting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur met meervoudige aanbestedingen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zelfstandig begeleiden van minimaal 2 Europese aanbestedingen, licht dit duidelijk toe in het cv;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur bij een (semi) overheid (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met procesbegeleiding van Europese aanbestedingstrajecten, benoem dit duidelijk in het cv (40 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper met het aanbesteden van (civiele) werken (30 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen: je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens.
  • Visie: Het nemen van afstand van de dagelijkse praktijk en plaatst deze in een breder verband. Je bent in staat op je op lange termijn te richten en vertaalt informatie naar ideeën in de toekomst.
  • Inlevingsvermogen: je onderkent en verplaatst je in de gevoelens en behoeften van anderen, en je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.
  • Overtuigingskracht: Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.
  • Initiatief: Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.
  • Zelfstandigheid: in staat zelfstandig te werken maar ook bijdraagt aan de gemeenschappelijke doelen van het Inkoopteam.

Organisatie en team

Werken bij Leidschendam-Voorburg

Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 78.000 inwoners. We werken met zo'n 750 Zelfstandig uitvoer mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling

De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om er voor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo'n 80 medewerkers.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

Stap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria
Beoordeling van de CV's op de knock-outcriteria zoals omschreven. Kandidaten die voldoen worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie CVs
De CV's van de kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de gunningscriteria. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De CV's van de tien geselecteerde kandidaten worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die hierop het beste scoren, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, kan stap drie worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het gevraagde profiel. De gemeente Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 9 december. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op 5 of 8 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Overige informatie

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur