Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland
Begindatum:
15 jul 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
17 jun 2025Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Binnen de gemeente Zoetermeer is de afdeling informatie en Automatisering (I&A) verantwoordelijk voor de IV/IT ondersteuning en advies voor de rest van de organisatie.
Omschrijving van de opdracht
Voor deze opdracht zoeken we naar een ervaren functioneel beheerder van Procura VRIJbrp(Proweb)/Probev. We zoeken iemand die snel kan schakelen, een helicopterview heeft, gestructureerd kan werken, de handen uit de mouwen wil steken en goed kan communiceren. Je hebt kennis en ervaring met Procura VRIJbrp(Proweb)/Probev en van de Publieksplein processen binnen een gemeente en bent daarnaast zeer bedreven in PL-SQL.
De werkzaamheden zijn zowel gericht op het doorvoeren van wijzigingen (updates/upgrades/nieuwe functionaliteiten) als de gebruikersondersteuning, waaronder:
Autoriseren;
Hulp bij het gebruik van de gebruikte applicaties;
Meldingen afhandelen en verstoringen analyseren en oplossen.
Daarnaast word je gevraagd om mee te denken en advies te geven over nieuwe features en ontwikkelingen die het publieksplein raken.
Het aantal te werken uren loopt in de loop van de inzet op:
Juli tot en met augustus 2025: 8 uur per week;
September 2025: 16 uur per week;
Oktober tot en met december 2025: 24 uur per week.
Vereisten / knock-out criteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van een Burgerzaken applicatie;
Uurtarief maximaal € 100,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer, parkeerkosten en Fee / exclusief btw;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met het technisch of functioneel beheer van Procura VRIJbrp(Proweb) / Probev (60 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met PL-SQL / bevragen van een burgerzaken applicatie duidelijk weergeven in het cv(10 punten);
Aantoonbare werkervaring met Qmatic Orchestra, Key2betalen en RAAS. Benoem duidelijk in het cv waar de werkervaring is opgedaan (20 punten);
a. Geen aantoonbare werkervaring met de applicaties (0 punten);
b. Aantoonbare werkervaring met 1 van de 4 applicaties (5 punten);
c. Aantoonbare werkervaring met 2 van de 4 applicaties (10 punten);
d. Aantoonbare werkervaring met 2 van de 4 applicaties (15 punten);
e. Aantoonbare werkervaring met alle 4 de applicaties (25 punten).
Uiterlijk per 1 augustus 2025 beschikbaar voor minimaal 8 uur per week (10 punten).
Competenties
Analytisch, je ziet snel de kern van een vraagstuk;
Samenwerken, je werkt graag samen met anderen en deelt actief je kennis en ervaring;
Oplossingsgericht, je probeert zo snel als mogelijk problemen structureel op te lossen;
Een doener, je levert graag een actieve bijdrage aan het realiseren van de gestelde doelen;
Communicatief vaardig, je onderhoudt goed contact met stakeholders en treedt graag naar de voorgrond;
Open persoonlijkheid, je bent benaderbaar en behulpzaam.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 9 (nieuwe structuur).
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: dinsdag, woensdag en donderdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 30 juni 2025 tussen 15:15 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.