Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel Beheerder GouwBelastingen

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 6 dagen
100 16 tot 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

22 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor deze opdracht zoeken we naar een ervaren functioneel beheerder van GouwBelastingen. We zoeken iemand die snel kan schakelen, een helicopterview heeft, gestructureerd kan werken, de handen uit de mouwen wil steken, goed kan communiceren, de inrichting van koppelingen begrijpt en kennis en ervaring heeft met de belasting processen binnen een gemeente.

De werkzaamheden zijn gericht op reguliere beheertaken zoals het doorvoeren van wijzigingen (updates/upgrades/nieuwe functionaliteiten), afhandelen van meldingen en het oplossen en analyseren van verstoringen.

Daarnaast word je gevraagd om mee te denken en advies te geven over nieuwe features en ontwikkelingen die de belasting processen raken, denk aan verSAASing, robotisering en data-science, maar ook het oplossen van structurele tekortkomingen.

Verder vinden we het belangrijk dat je je kennis en ervaring actief deelt met onze functioneel beheerders in vaste dienst.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van de applicatie GouwBelastingen;
  • Een maximum uurtarief van 100,- inclusief reiskosten woon-verkeer en fee Flextender / exclusief btw;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het technisch of functioneel beheer van de applicatie GouwBelastingen binnen een gemeente (50 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de belastingprocessen van een gemeente, duidelijk weergeven in het cv (30 punten);
  • Uiterlijk per 1 oktober 2025 voor minimaal 16 uur per week beschikbaar (20 punten).

Competenties

  • Analytisch, je ziet snel de kern van een vraagstuk;
  • Samenwerken, je werkt graag samen met anderen en deelt actief je kennis en ervaring;
  • Oplossingsgericht, je probeert zo snel als mogelijk problemen structureel op te lossen;
  • Een doener, je levert graag een actieve bijdrage aan het realiseren van de gestelde doelen;
  • Communicatief vaardig, je onderhoudt goed contact met stakeholders en treedt graag naar de voorgrond;
  • Open persoonlijkheid, je bent benaderbaar en behulpzaam.

Organisatie en team

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Binnen De gemeente Zoetermeer is de afdeling informatie en Automatisering (I&A) verantwoordelijk voor de IV/IT ondersteuning en advies voor de rest van de organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 2 september tussen 15:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op maandag 1 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 27 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 28 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 29 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: woensdag en donderdag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur