Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
10 okt 2025Wij zoeken voor ons BAG team een ervaren coordinator, die tijdelijk richting kan geven aan het team. Het gaat hierbij om dagelijkse aansturing, prioritering van werkzaamheden, maar zeker ook om het gesprek aan te gaan met medewerkers die niet mee willen in de bestuurscultuur en de kaders en richtlijnen van de organisatie.
Werkzaamheden:
Je bent daarom een zeer ervaren professional, die het lastige gesprek durft aan te gaan met medewerkers.
Je weet medewerkers mee te nemen in een veranderproces, wetende dat de medewerkers hier niet om staan te springen.
Je geeft een aai over de bol waar nodig, maar durft ook streng te zijn en medewerkers aan te spreken.
Aantoonbare werkervaring als coördinator /manager met het begeleiden van veranderprocessen. Licht dit duidelijk toe in het cv middels een referentieproject (40 punten);
Aantoonbare werkervaring met BAG-werkzaamheden in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
Minimaal 1 afgeronde cursussen/opleiding op het gebied van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (15 punten);
Maximum uurtarief van € 125,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee / exclusief btw (25 punten).
charismatisch;
Leider.
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Team Belastingen zorgt voor de aanslagoplegging van de gemeentelijke belastingen en heffingen. Het handelt alle vragen, verzoeken en bezwaren af en verleent kwijtschelding. De BAG is een onderdeel van het team Belastingen.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 27 oktober 2025 tussen 09:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10a (nieuwe structuur).
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: dinsdag en woensdag.
Overige informatie
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.