Logo van Gemeente Zaltbommel
Logo van Gemeente Zaltbommel

Junior Beleidsmedewerker Duurzaamheid

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 dec 2025
Opdracht tarief 83Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Zaltbommel is op zoek naar een Junior beleidsmedewerker duurzaamheid voor 24 uur in de week ter ondersteuning van diverse lopende opgaven binnen duurzaamheid. De opdrachtnemer werkt binnen het team Duurzaamheid en levert een actieve bijdrage aan beleidsmatige en uitvoerende werkzaamheden.

De interim-collega voert (onder andere) de volgende werkzaamheden uit:

  • Implementatie van NIP tranche 2;

  • (Mede) opstellen van de begroting voor de implementatie van het Warmteprogramma ten behoeve van de Perspectiefnota 2027;

  • Ondersteuning bij de bestuurlijke en politieke besluitvorming rondom het Warmteprogramma (o.a. voorbereiding raadsbesluit);

  • Begeleiden van de aanbesteding en uitvoering van het Soortenmanagementplan (SMP);

  • Ontwikkelen en actualiseren van GIS-kaartmateriaal ten behoeve van:

    • de energiestrategie;

    • het warmteprogramma;

    • het soortenmanagementplan.

De interim-collega werkt samen met beleidsadviseurs, projectleiders, interne beheerders en externe partijen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare affiniteit met duurzaamheid, energietransitie en/of natuurbeleid (Licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 24 uur per week (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van € 83,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee administratieve partner.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met beleidsmatige werkzaamheden binnen duurzaamheid (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau in de richting van biologie, ecologie of duurzaamheid (20 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
  • Aantoonbare basiskennis van of werkervaring met energie strategieën, warmteprogramma's en soortenmanagementplannen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met ondersteuning op projecten (20 punten).

Competenties

  • Analytisch en inhoudelijk sterk;
  • Zelfstandig, maar weet wanneer afstemming nodig is;
  • Nauwkeurig en gestructureerd;
  • Schriftelijk vaardig;
  • Proactieve werkhouding.

Organisatie en team

Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr