Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2027Publicatiedatum:
11 dec 2025De gemeente Zaltbommel is op zoek naar een Junior beleidsmedewerker duurzaamheid voor 24 uur in de week ter ondersteuning van diverse lopende opgaven binnen duurzaamheid. De opdrachtnemer werkt binnen het team Duurzaamheid en levert een actieve bijdrage aan beleidsmatige en uitvoerende werkzaamheden.
De interim-collega voert (onder andere) de volgende werkzaamheden uit:
Implementatie van NIP tranche 2;
(Mede) opstellen van de begroting voor de implementatie van het Warmteprogramma ten behoeve van de Perspectiefnota 2027;
Ondersteuning bij de bestuurlijke en politieke besluitvorming rondom het Warmteprogramma (o.a. voorbereiding raadsbesluit);
Begeleiden van de aanbesteding en uitvoering van het Soortenmanagementplan (SMP);
Ontwikkelen en actualiseren van GIS-kaartmateriaal ten behoeve van:
de energiestrategie;
het warmteprogramma;
het soortenmanagementplan.
De interim-collega werkt samen met beleidsadviseurs, projectleiders, interne beheerders en externe partijen.
Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.
Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 6 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja