Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
12 dec 2025De gemeente Barneveld zoekt een strategisch adviseur die voor een periode van zes maanden richting geeft aan de economische agenda, met specifieke focus op recreatie en toerisme. De externe draagt bij aan de verdere ontwikkeling van beleid en projecten die de toeristische aantrekkingskracht en economische vitaliteit van Barneveld versterken.
De adviseur volgt ruimtelijk-economische trends, vertaalt deze naar concreet beleid en fungeert als strategisch gesprekspartner voor bestuur, management, ondernemers en regionale partners, waaronder de Regio Foodvalley.
Werkzaamheden
Opstellen en actualiseren van strategisch beleid op het gebied van recreatie, toerisme en bredere economische ontwikkeling.
Uitwerken en implementeren van het uitvoeringsprogramma Economie, met nadruk op toeristisch-recreatieve kansen en positionering.
Leiden van projecten zoals de actualisatie van het (regionaal) programma werklocaties en toeristische ontwikkelopgaven.
Monitoren van economische en toeristisch-recreatieve ontwikkelingen binnen Barneveld.
Coördineren van economische projecten en bewaken van bijbehorende budgetten.
Samenwerken met ondernemers, toeristische organisaties, regionale partners en interne teams.
Bouwen en onderhouden van duurzame relaties met stakeholders.
Opstellen van analyses, rapportages, strategische adviezen en bijdragen aan begrotings- en verantwoordingsprocessen.
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.
Binnen het team Economische Zaken zoeken we tijdelijke strategische versterking op het snijvlak van economie, recreatie, toerisme en ruimtelijke ontwikkelingen.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 12 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 2x 6 maanden
Hybride: Is hybride werken mogelijk: Nee.
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Administratieve partner brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).