Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Wijk bij Duurstede
Logo van Gemeente Wijk bij Duurstede

Strategisch Adviseur Regionale Samenwerking Sociaal Domein

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Wijk bij Duurstede maakt deel uit van de regio Zuid-Oost Utrecht (ZOU), waar we samenwerken voor -onder meer- inkoop en contract management van jeugdhulp en een aantal Wmo-taken. Cf de wettelijke verplichting wordt voor deze taken komend jaar een centrumregeling ingericht. Op dit moment loopt er een inkooptraject met een transformatie-opgave, namelijk om de inzet van geindiceerde zorg deels te verleggen naar de inzet van alternatief (groeps-)aanbod. Verder lopen er een paar grote (boven) regionale programmas: Beschermd wonen & maatschappelijke opvang (MOBW) en het Integraal zorgakkoord/Voortgezet zorg- en welzijnsakkoord (IZA/AZWA) De samenwerking in de regio vraagt met alle ontwikkelingen en de transformatie-opgaven de komende periode extra aandacht. Met deze opdracht willen we dat invullen en verder brengen. We zoeken daarom een strategisch adviseur, die:

  • een brugfunctie vervult op managementniveau tussen onze gemeente en de regio;
  • Coordinatie en regie voert met aandacht voor de verschillende niveaus (bestuurlijk, management, beleidsmatig en uitvoerend; en van daaruit ook aanspreekpunt is;
  • Het regionaal bestuurlijk domeinoverleg Wmo & gezondheid ambtelijk voorbereidt, organiseert en de acties eruit verder brengt;
  • Wijk bij Duurstede op managementniveau vertegenwoordigt in het regionale Programmateam;
  • De ambtelijke advisering voor resp de bestuurder en de gemeentesecretaris ten aanzien van hun regionale overleggen sociaal domein intern organiseert;
  • Voor een aantal regionale opgaven ambtelijk opdrachtgever is;
  • Een advies formuleert voor de structurele invulling van deze taken op de langere termijn.

De opdracht wordt zelfstandig uitgevoerd met op regelmatige momenten terugkoppeling naar de teamleider en domein manager.

Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als strategisch adviseur/projectleider op veranderopgaven in het sociaal domein;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met beleid jeugdhulp en Wmo binnen een gemeente;
  • Uiterlijk op 2 januari 2026 beschikbaar voor minimaal 16 uur in de week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als strategisch beleidsadviseur/projectleider jeugd en/of Wmo bij een gemeente of samenwerkingsverband;
  • Aantoonbare werkervaring met regionale bestuurlijke overleggen;
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met veranderopgaven binnen het sociaal domein.

Competenties

  • Goede communicatie;
  • Netwerker;
  • Analytisch;
  • Onafhankelijk oordeelsvermogen;
  • Kan schakelen tussen bestuurlijk en ambtelijk niveau.

Organisatie en team

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven. Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet met en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collegas over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen

De CVs worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 CVs die aan de organisatie worden voorgelegd

De CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria beoordeeld. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties; Het uurtarief. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdagochtend 12 december 2025, tussen 9.30 – 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Voor deze opdracht wordt 2,25 per gewerkt uur in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: naar eigen inzicht

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr