Communicatie Adviseur

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 6 dagen
100 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

11 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Ben jij een duizendpoot op het gebied van communicatie? Hou je van het betrekken van de samenleving en zie jij kansen om te blijven verbeteren in ons werk? Heb je daarnaast ook affiniteit met crisiscommunicatie? Lees dan verder, want het team communicatie is namelijk op zoek naar een interim communicatie adviseur. Een collega die echt adviseert, maar ook graag zelf de handen uit de mouwen steekt. Omdat we een kleine gemeente zijn, is jouw werkgebied breed. Hierdoor zijn jouw werkzaamheden dan ook erg divers.

Werkzaamheden
Je kunt op een dag aan de slag zijn met o.a. een communicatieplan voor jeugdhulp, een brief naar inwoners en een persbericht in samenwerking met de wethouder en/of projectleider. Maar je kunt ook dialoogbegeleider zijn op een bewonersavond, een pakkende video maken en bewerken, een flyer maken voor een campagne of adviseren bij politiek ingewikkelde dossiers. Tot slot weet jij als geen ander dat elk gedrag een vorm van communicatie is en welke impact dat kan hebben.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • 'Bring your own device' is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatie adviseur binnen een gemeente;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie;
  • Aantoonbare werkervaring met crisiscommunicatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per 3 november 2025 voor 32 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatie adviseur binnen (semi)publieke organisaties;

  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven en redigeren van heldere, doelgerichte teksten voor diverse kanalen, zoals persberichten, nieuwsbrieven, social media en interne communicatie;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van communicatie.

Competenties

  • Teamspeler: je werkt graag samen met jouw collega's uit het team maar ook met collega's in de gemeente en stakeholders.

  • Creatief: je bedenkt nieuwe dingen, houdt van verandering en je ontwikkelt aansprekende communicatiemiddelen (filmpjes, posters, flyers, etc.).

  • Flexibel: je houdt van wisselende dossiers en draait graag mee met onze piketdiensten (crisiscommunicatie). Je werkt soms ook een avond, bijvoorbeeld bij bijeenkomsten voor inwoners.

  • Resultaatgericht: je werkt graag projectmatig en zorgt ervoor dat we efficient te werk gaan.

Organisatie en team

Groot genoeg om klein te blijven

Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet met en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken en doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collegas over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025, tussen 09.00 en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • 'Bring your own device' is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 15 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 20 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur