Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Publicatiedatum:
11 okt 2025Ben jij een duizendpoot op het gebied van communicatie? Hou je van het betrekken van de samenleving en zie jij kansen om te blijven verbeteren in ons werk? Heb je daarnaast ook affiniteit met crisiscommunicatie? Lees dan verder, want het team communicatie is namelijk op zoek naar een interim communicatie adviseur. Een collega die echt adviseert, maar ook graag zelf de handen uit de mouwen steekt. Omdat we een kleine gemeente zijn, is jouw werkgebied breed. Hierdoor zijn jouw werkzaamheden dan ook erg divers.
Werkzaamheden
Je kunt op een dag aan de slag zijn met o.a. een communicatieplan voor jeugdhulp, een brief naar inwoners en een persbericht in samenwerking met de wethouder en/of projectleider. Maar je kunt ook dialoogbegeleider zijn op een bewonersavond, een pakkende video maken en bewerken, een flyer maken voor een campagne of adviseren bij politiek ingewikkelde dossiers. Tot slot weet jij als geen ander dat elk gedrag een vorm van communicatie is en welke impact dat kan hebben.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatie adviseur binnen (semi)publieke organisaties;
Aantoonbare werkervaring met het schrijven en redigeren van heldere, doelgerichte teksten voor diverse kanalen, zoals persberichten, nieuwsbrieven, social media en interne communicatie;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van communicatie.
Teamspeler: je werkt graag samen met jouw collega's uit het team maar ook met collega's in de gemeente en stakeholders.
Creatief: je bedenkt nieuwe dingen, houdt van verandering en je ontwikkelt aansprekende communicatiemiddelen (filmpjes, posters, flyers, etc.).
Flexibel: je houdt van wisselende dossiers en draait graag mee met onze piketdiensten (crisiscommunicatie). Je werkt soms ook een avond, bijvoorbeeld bij bijeenkomsten voor inwoners.
Resultaatgericht: je werkt graag projectmatig en zorgt ervoor dat we efficient te werk gaan.
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet met en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken en doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collegas over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025, tussen 09.00 en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 15 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 20 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.