Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
11 okt 2025In deze combinatiefunctie ben je verantwoordelijk voor de zichtbaarheid, positionering en profilering van het Landelijk WSP Gemeenten (LWSPG). Vanuit een strategische én hands-on rol geef je mede richting aan het beleid van het LWSPG en richt je communicatie- en marketingactiviteiten in die bijdragen aan duurzame inclusie op de arbeidsmarkt. Je voert de taken tevens uit. Je werkt nauw samen met collega’s en externe partners, en bent vanaf het begin betrokken bij projecten: je denkt mee, initieert en voert uit.
Rol en positionering
Je schakelt soepel tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau, met de nadruk op het tactisch en operationeel handelen. Je werkt nauw samen met het team van adviseurs en de manager, maar neemt ook zelfstandig verantwoordelijkheid voor jouw vakgebied. Je rol is niet reactief of enkel uitvoerend: je bent vanaf het begin van het proces betrokken en denkt actief mee over de richting, inhoud en vorm van communicatie.
Taken en werkzaamheden:
Content en communicatie:
Je ontwikkelt en beheert de contentkalender, creëert aansprekende content voor LinkedIn, de website en nieuwsbrieven, en adviseert collega’s proactief over communicatievraagstukken. Je bent verantwoordelijk voor de website en inzet van visuele middelen zoals Canva en AI.
Marketing en analyse:
Je analyseert het bereik en de impact van communicatiemiddelen, stelt rapportages op en vertaalt deze naar strategische aanbevelingen. Je voert SEO-analyses uit en optimaliseert het gebruik van het CRM-systeem.
Evenementen:
Je bent actief betrokken bij de organisatie van evenementen, verzorgt alle communicatie rondom deze bijeenkomsten en regelt de praktische zaken zoals locatie en verslaglegging.
Strategische managementondersteuning:
Je coördineert het jaarplan en de -evaluatie, ontwikkelt rapportages en draagt bij aan de positionering van het LWSPG in een complex en veranderende arbeidsmarkt.
Externe positionering:
Je houdt trends bij, denkt mee over landelijke projecten, en draagt actief bij aan de zichtbaarheid en impact van het LWSPG richting werkgevers en partners.
De adviseur heeft kennis en ervaring in het opstellen van jaarplannen en -evaluaties, heeft ervaring in het marketing en communicatiespeelveld, kan makkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau schakelen. Weet teamleden warm te krijgen voor de M&C strategie. De adviseur is in staat om belangen af te wegen en overeenstemming te zoeken, en weet besluiten zorgvuldig voor te bereiden. Daarbij geeft hij of zij richting met heldere, onderbouwde adviezen.
Minimaal opleidingsniveau
WO opleiding, richting Organisatiewetenschappen en/of Communicatie of Marketing en Beleid. Dit moet blijken uit het CV.
Opstellen van jaarplannen en -evaluaties
De kandidaat heeft ervaring in het opstellen van jaarplannen en -evaluaties. Dit moet blijken uit het CV.
Minimale werkervaring
De kandidaat heeft ervaring als marketing- en communicatieadviseur. Dit moet blijken uit het CV.
Opzetten en coördineren van marketing- en communicatieactiviteiten
De kandidaat heeft ervaring in het opzetten en coördineren van marketing- en communicatieactiviteiten. Dit moet blijken uit het CV.
Social media en inzicht in de toepassingsmogelijkheden.
De kandidaat heeft ervaring met social media en inzicht in de toepassingsmogelijkheden. Kan een website onderhouden en zorgen voor relevante content. Dit moet blijken uit het CV.
Uurtarief
Het uurtarief is altijd inclusief reiskosten woon-werkverkeer maar exclusief BTW en exclusief kosten dienstreizen. Bij verlenging van de opdracht is GEEN verhoging van het tarief mogelijk met de volgende kanttekeningen:
In het geval u een CAO toepast dan mag verhoging van het tarief plaatsvinden naar aanleiding van een wijziging van de CAO lonen.
Indien geen CAO wordt gevolgd, dan mag jaarlijkse tariefverhoging plaatsvinden op basis van het CPI indexcijfer.
Uurtarief
Weging: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Kennis van de Participatiewet, Landelijk WSP, UWV, AMR’s en landelijke werkgevers. In de motivatiebrief moet blijken op welke wijze deze kennis is toegepast in het werkveld.
Weging: 10 %
Goed beeld bij het werkveld van het LWSPG. Zowel van de doelgroep, de ketenpartners als andere belanghebbenden van het LWSPG. Dit moet duidelijk blijken uit het CV.
ja (10 %)
nee (1 %)
Aantoonbare ervaring met marketing en communicatie in een maatschappelijke context. Dit moet blijken uit het CV.
ja (10 %)
nee (1 %)
Vaardig met visuele tools (zoals Canva) en affiniteit met AI-toepassingen.
ja (10 %)
nee (1 %)
Ervaring in het werken met CMS en Active Campaign. Dit moet blijken uit het CV.
ja (5 %)
nee (1 %)
Ervaring met en kennis van communicatie via LinkedIn. Dit moet blijken uit het CV.
ja (5 %)
nee (1 %)
Betrokkenheid en affiniteit met het werkveld, in het bijzonder de participatiewet. Dit moet blijken uit het CV.
ja (5 %)
nee (1 %)
Interview
Weging: 25 %
Kan makkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau schakelen.
Weet teamleden warm te krijgen voor de M&C strategie.
Is in staat om belangen af te wegen en overeenstemming te zoeken, en weet besluiten zorgvuldig voor te bereiden.
Geeft hij of zij richting met heldere, onderbouwde adviezen.
Niet bekend
De gesprekken vinden plaats op vrijdag 31 oktober in de ochtend.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Optie verlenging
2 x 12 maanden
Toelichting op rooster
De kandidaat moet flexibel beschikbaar zijn om deze uren te kunnen maken en tenminste op woensdag aanwezig zijn bij het LWSPG aan de Vughterweg. De kandidaat werkt vanuit huis en/of op kantoor van het LWSPG en is ook bereid buiten de normale kantooruren deel te nemen aan overleggen of evenementen.
Aanleveren na gunning
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
VOG