Kwaliteitsmedewerker sociaal domein

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
90 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Adviseur Kwaliteit ben jij verantwoordelijk voor het borgen, verbeteren en innoveren van de kwaliteit binnen het Sociaal Domein. Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs, consulenten, teamleiders en ketenpartners en bent zowel inhoudelijk coach als procesverbeteraar. Je bent verantwoordelijk voor de planning en werkverdeling binnen het team en fungeert als eerste aanspreekpunt voor collega’s over casussen, besluitvorming, kwaliteitsvragen en uitvoeringsrichtlijnen. Je ondersteunt het management met adviezen, ontwikkelt kwaliteitsstandaarden, implementeert beleidsveranderingen en zorgt voor deskundigheidsbevordering.

Je creëert ruimte voor leren en verbeteren en stimuleert het team om de PDCA-cyclus te hanteren. Met jouw analytisch vermogen weet je complexe vraagstukken terug te brengen tot de essentie en dit om te zetten in toepasbare werkinstructies en verbetertrajecten.

Taken en verantwoordelijkheden

Advisering en kwaliteitsbewaking:

  • Adviseren op het gebied van kwaliteit van beleid, dienstverlening, uitvoering en teamontwikkeling.

  • Signaleren van knelpunten in uitvoeringspraktijk en doen van verbetervoorstellen.

  • Vertalen van (regionaal) beleid naar werkprocessen, werkinstructies en workflows.

  • Deelname aan aanbestedingen, projecten, DPIA’s en klachtgesprekken.

Kwaliteit richting inwoner:

  • Borging van processen vanuit met het oog op de fusie

  • Evaluatie en inkoop ondersteuning van diensten van derden.

  • Verbeteren van ketensamenwerking (contacten met externe partners).

Kwaliteit richting medewerkers:

  • Coachen van medewerkers (gespreksvoering, , vaardigheden).

  • Caseloadbesprekingen, toetsen van (nieuwe) medewerkers.

  • Eerste aanspreekpunt team en werkverdeling.

  • Beheer sjablonen, KIC-controles, superuser zaaksysteem.

  • Organiseren trainingen en cursussen.

Kwaliteit richting management:

  • Aanleveren van stuur- en managementinformatie (dashboards, MARAP).

  • Adviseren management en teammanagers (beoordelingsgesprekken, jaargesprekken).

  • Deelname aan interne projecten en werving/selectie.

Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 15 juli 2025 voor minimaal 24 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsadviseur binnen het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers en verbeteren van werkprocessen bij een gemeente;
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring het sociaal domein bij een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met implementatie van kwaliteits- of verbetertrajecten (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met coaching/begeleiding van medewerkers in uitvoering (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en toepassen van werkinstructies en/of workflows (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met met data-gestuurde rapportages, dashboards en kwaliteitsmetingen (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Analytisch en conceptueel denkvermogen
  • Inlevingsvermogen en verbindend vermogen
  • Overtuigingskracht en coachende vaardigheden
  • Initiatief en daadkracht
  • Oplossingsgerichtheid en stressbestendigheid
  • Integraal (team overstijgend) kunnen werken
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend! Per 1 januari 2026 zal de gemeente ambtelijk fuseren met Hilversum, vanaf 1 januari 2027 zal Wijdemeren en Hilversum 1 gemeente worden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

  • De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

  • De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken.

  • Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur