Coordinator Planning & Control

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen
36 Noord-Holland

Begindatum:

11 jul 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 jun 2025

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Per 1-1-2027 fuseert de gemeente Wijdemeren bestuurlijk met de nieuwe gemeente Hilversum. Dit houdt in dat de duur van de opdracht in principe tot uiterlijk 31 december 2025 is.

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een (zeer) ervaren coördinator Planning & Control.

Werkzaamheden:

  • Coördineert alle P&C-documenten, namelijk het begrotingstraject, de voorjaarsnota, de najaarsnota en het jaarrekeningtraject;
  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
  • Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
  • Toetst de kwaliteit van de aanleveringen van de verschillende P&C-documenten;
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving;
  • Kennis van Key2Financien van Centric;
  • Ondersteunt de fiscalist met het aanleveren van informatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van € 127,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel Adviseur bij een gemeente;
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare werkervaring met het coördineren van planning en control producten binnen een gemeente.
6. Aantoonbare kennis van Key2Financien van Centric (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan).

Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als coördinator P&C bij een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten)
8. Aantoonbare kennis van gemeentefinanciën / BBV opgedaan door aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar en/of een aantoonbaar afgeronde opleiding/cursus (benoem dit duidelijk in het CV) (30 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeentelijke instelling (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
10. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën bij lokale overheid (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Alle CV’s worden aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden eveneens voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Twee dagen per week op kantoor is het uitgangspunt, waarbij woensdag de vaste dag is waarop het hele team op kantoor aanwezig is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op woensdag 2 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 juli 2025. bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 26 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden vrijdag 27 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur