Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Maatschappelijk Vastgoed

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 6 dagen
95 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht wordt uitgevoerd bij de afdeling Vastgoed & Grondzaken van de gemeente Wijdemeren. Het team Vastgoed voert diverse privaatrechtelijke taken uit gericht op het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed, transformatie van maatschappelijk vastgoed, beschikbaar stellen van onderwijshuisvesting en vraagstukken op het gebied van grondzaken. Jij bent voor de gemeente de beleidsadviseur op het vakgebied van gebiedsontwikkeling en het beheer van maatschappelijk vastgoed binnen de gemeente Wijdemeren. Je geeft met het team Vastgoed en Grondzaken vorm en inhoud aan actief grond en vastgoedbeleid van de gemeente. Je behandelt vraagstukken over de vastgoedportefeuille en grondposities. Je pakt waar nodig (integrale) projecten op. Je stelt college- en raadsvoorstellen op en adviseert het bestuur inhoudelijk. Kortom het betreft:

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden

  • Je zorgt voor actueel en professioneel grond- en vastgoedbeleid met betrekking tot de inzet van panden en gronden;
  • Je adviseert over het mogelijk verwerven en/of fstoten van eigendom, gericht op het realiseren van beoogde effecten en beleidsdoelen;
  • Je adviseert over, stuurt op en beantwoordt complexe vraagstukken rondom (de inzet van) onze gemeentelijke vastgoed- en grondportefeuille (portefeuillesturing) voor bestuur, collega beleidsadviseurs en / of initiatiefnemers / organisaties;
  • Je adviseert in samenspraak met collegas het bestuur over het te voeren vastgoed- en grondbeleid en mogelijke strategische aankopen. Je stelt heldere collegevoorstellen en raadsvoorstellen op gericht op de strategie voor gemeentelijk vastgoed en gronden;
  • Je overlegt met vastgoed- en grondzakenjuristen, verschillende beleidsadviseurs en de collegas van gebouwenbeheer met betrekking tot ontwikkelingen in de vastgoedmarkt en verschillende beleidsterreinen;
  • Je zorgt voor inzicht in de wensen vanuit beleid, programmas en (potentiele) huurders en brengt vraag en aanbod in beeld, signaleert knelpunten en het benoemt oplossingsrichtingen voor de inzet van ons vastgoed en gronden;
  • Je adviseert met een strategische blik over het vastleggen van afspraken in relatie tot het gebruik, beheer en de exploitatie van gemeentelijk vastgoed in overeenkomsten;
  • Je levert een bijdrage aan de Planning en Control documenten van onze organisatie en levert info aan management en bestuur voor het bewaken van de balans tussen het realiseren van de gewenste maatschappelijke effecten en beleidsdoelen en de financiele kosten en baten;
  • Je geeft vorm aan het (laten) opstellen van eenduidige (financiele en management) vastgoedrapportages en analyses van de vastgoed- en grondportefeuille;
  • Je doet verbetervoorstellen voor het optimaliseren van de vastgoed- en grondmanagement processen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Beschikbaar per 1 oktober 2025 voor minimaal 36 uur per week, gedurende de duur van de opdracht, inclusief eventuele verlengingen;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeentelijke organisatie, waaronder advies aan bestuur;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van college- en raadsvoorstellen en het adviseren van bestuurders over complexe vraagstukken (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master opleiding, bij voorkeur Technische Universiteit (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als adviseur vastgoed bij een gemeente (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van college- en raadsvoorstellen en het adviseren van bestuurders over complexe vraagstukken (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met een adviserende rol over vastgoed en grondzaken binnen een gemeente (15 punten).

Competenties

  • klantgericht (je weet de wensen en behoeften van de gemeente en haar partijen te onderzoeken en hiernaar te handelen).
  • Verantwoordelijkheid (je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voortvloeien uit je handelen).
  • Resultaat gericht (je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen).
  • Analytisch vermogen (je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens).

Organisatie en team

OrganisatieWij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collegas elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer en voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel. Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeevenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

OpdrachtDe opdracht wordt uitgevoerd bij de afdeling Vastgoed & Grondzaken van de gemeente Wijdemeren. Het team Vastgoed voert diverse privaatrechtelijke taken uit gericht op het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed, transformatie van maatschappelijk vastgoed, beschikbaar stellen van onderwijshuisvesting en vraagstukken op het gebied van grondzaken.

Gespreksinformatie

PlanningDe gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 25 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 24 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is. Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatieVragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 19 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 22 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 23 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur