Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Implementatie MS365

Vurehout 2, 1507 EC Zaandam, Nederland

Sluit over 15 dagen
135 28 Noord-Holland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

3 mei 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

17 sept 2025

Omschrijving

Wat ga je doen? GGD Zaanstreek-Waterland start binnenkort met het project Microsoft 365 fase 2: de inrichting en uitrol van samenwerken en delen in OneDrive, Teams en SharePoint voor ongeveer 400 gebruikers. Onderdeel van het project is de uitfasering en (gedeeltelijke) migratie van de huidige netwerkschijven (ongeveer 1 miljoen documenten), en het inrichten van een goede samenwerkingsomgeving in Microsoft 365 waarbij informatiebeheer en compliance met wet- en regelgeving centraal staan. De inrichting zal plaatsvinden op basis van een blauwdruk die op dit moment ontwikkeld wordt. Ook de adoptie door medewerkers van de nieuwe werkwijze is een belangrijk onderdeel van het project. We zoeken een ervaren projectleider die dit project zal begeleiden.

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de projectorganisatie en het afstemmen met de opdrachtgever, stuurgroep en stakeholders. Ook neem je de rol van adoptiemanager op je. Je zorgt ervoor dat de veranderingen niet alleen worden uitgerold, maar ook worden omarmd en toegepast. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het opzetten van een passende projectorganisatie, inclusief vertegenwoordiging vanuit de verschillende afdelingen
  • Opstellen en uitvoeren van het projectplan, inclusief scope, planning, risicoanalyse en mijlpalen
  • Rapporteren aan de stuurgroep over voortgang, risicos en knelpunten
  • Projectleiding bij het vaststellen en realiseren van ontwerp, implementatie en adoptie van de genoemde onderdelen
  • Organiseren van de niet-technische, menselijke kant van verandering: communicatie, betrokkenheid, adoptie en gedragsaanpassing, ontwikkelen van een veranderstrategie
  • Bewaken van de kwaliteit van opgeleverde producten
  • Inrichten van een beheerorganisatie en overdracht naar beheer van de opgeleverde onderdelen

Eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider van complexe IV-projecten binnen (semi)overheidsorganisaties
  • Aantoonbare ervaring met Microsoft 365, informatiebeheer en gebruikersadoptie
  • Ervaring met organisatieverandering, bij voorkeur in een uitvoerende publieke of zorgcontext
  • Vaardigheid in het managen van diverse stakeholders
  • Kunnen schakelen tussen strategisch overzicht en praktische uitvoering
  • Sensitief voor draagvlak en in staat om in samenwerking stapsgewijs resultaten te boeken
  • Proactieve en resultaatgerichte houding, uitstekende communicatieve vaardigheden

Wensen en competenties

Wensen

  • Een korte pitch maakt onderdeel uit van het selectieproces.

Organisatie en team

GGD Zaanstreek-Waterland

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op maandag 13 oktober 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toelichting op rooster: De werkzaamheden zullen voornamelijk op kantoor plaatsvinden. We gaan uit van 28 uur per week gemiddeld, afhankelijk van de fase van het project. Dienstencategorie: Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur