Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider ICT

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 10 dagen
120 24-32 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

16 sept 2025

Omschrijving

Per januari 2026 wordt de (top)structuur van de organisatie herzien. Deze wijziging heeft directe gevolgen voor het organogram, de toekenning van autorisaties en de budgetverantwoordelijkheden die aan de (nieuwe)functies gekoppeld zijn. Door de herziening van de (top)structuur veranderd de ook de hierarchische positionering van medewerkers, in een aantal gevallen worden medewerkers of teams onder een andere leidinggevende geplaatst. Om deze organisatiewijziging goed te ondersteunen is het noodzakelijk om de betreffende systemen tijdig aan te passen. Wij zoeken een projectleider die regie voert op het doorvoeren van de organisatiewijziging in de verschillende systemen (o.a. AD, div. vakapplicaties, rapportageomgeving, etc.).

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een (middel)grote organisatie, specifiek gericht op wijzigingen in organisatiestructuur, autorisaties en HR/ICT-koppelingen;
  • Een maximum uurtarief van 120,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 28 uren per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van en ervaring met het doorvoeren van organisatiewijzigingen in ICT-systemen, waaronder Active Directory en vakapplicaties. (40 punten);
  • Ervaring met het borgen van autorisaties, functiescheidingen en hierarchische structuren in rapportage- en administratieve omgevingen. (40 punten);
  • Bekend met gemeentelijke of publieke sector context, of vergelijkbare complexe organisatiestructuren. (20 punten).

Competenties

  • Je bent een onderzoekend, enthousiast persoon die anderen in beweging weet te krijgen en niet bang is om zaken goed uit te zoeken en hierover terug te koppelen;
  • Je neemt initiatief, ziet kansen en stelt optimalisaties voor indien deze zich voordoen;
  • Je bent communicatief sterk. Je weet complexe vakkennis te vertalen naar heldere taal en kan ook goed samenwerken met niet-technische collegas;
  • Je bent analytisch sterk en begrijpt hoe ingewikkeld het belangenspel in een politieke organisatie kan zijn. Je doorziet dit belangenspel snel en weet hierop goed in te spelen tijdens de uitvoer van jouw rol in het programma;
  • Je levert kwaliteit, jij zorgt dat jouw wijzigingen goed doordacht en zonder grote problemen kunnen worden doorgevoerd.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 september 2025, 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur