Medewerker Frontoffice Publiekzaken

gemeente Weststellingwerf

Griffioenpark 1, 8471 KR Wolvega, Nederland

Sluit over 2 dagen
70 32 - 36 uur per week Friesland

Begindatum:

7 jul 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

1 jul 2025

Omschrijving

Stap jij graag in de schijnwerpers als het gezicht van de gemeente? Ben je op zoek naar een rol waarin elke dag anders is, gevuld met diverse en boeiende taken?

Als Frontoffice medewerker Publiekszaken ben je niet alleen het visitekaartje van onze gemeente, maar ook de spil die verschillende aspecten van het dagelijks leven van onze inwoners ondersteunt en faciliteert. Deze rol biedt een rijk scala aan uitdagingen en kansen om te schitteren. Ben jij klaar om een cruciale rol te vervullen als het centrale aanspreekpunt voor onze inwoners? Dan verwelkomen we je graag in ons team!

Jouw functie als frontoffice medewerker: 
Als Frontoffice Medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor inwoners die het gemeentehuis bezoeken. Of het nu gaat om paspoort- en rijbewijsaanvragen, uittreksels uit het bevolkingsregister (BRP), of het aanvragen van een VOG, jij staat klaar om hen vriendelijk te woord te staan, informatie te verstrekken en ondersteuning te bieden.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de receptie en telefoon, waar je vragen beantwoordt, advies geeft en indien nodig doorverwijst naar de juiste interne afdeling of externe organisatie. Samen met je collega's draag je de verantwoordelijkheid voor de dienstverlening binnen publiekszaken en zorg je voor een nauwkeurige registratie van alle verzoeken en klantcontacten in ons systeem, waarbij je tevens basisgegevens vastlegt en administratieve handelingen verricht.

Wat we van jouw vragen:
Jij beschikt over kennis en ervaring binnen burgerzaken. Je bent flexibel inzetbaar en mondeling communicatief en digitaal vaardig, klantvriendelijk, servicegericht, geduldig, probleemoplossend en hebt een professionele houding. Je kunt je verdiepen in de klant en gaat op zoek naar de ‘vraag achter de vraag’ en denkt van buiten naar binnen. Tegelijkertijd ben je stressbestendig en een goede luisteraar.

Voor deze functie vragen wij:

  • Een relevante afgeronde opleiding voor de functie op mbo niveau.

  • Afgeronde NVVB-modules, zoals B0, B1a en B2 of BOBZ

  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring.

  • Kennis van- en ervaring met burgerzaken-gerelateerde vak-applicaties, zoals iBurgerzaken.

  • Je bent bereid volledig fysiek aanwezig te zijn op kantoor.

  • Je bent in ieder geval inzetbaar op de donderdagavond. De overige uren worden in overleg met jou ingedeeld op de dagen wanneer wij open zijn.

  • Je bent bovenal een prettige collega om mee samen te werken die past in ons dynamische team!

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

Wensen en competenties

Wensen

  1. Externe heeft aantoonbaar een opleiding op het gebied van Burgerzaken;
    40 %

    • Externe heeft de gevraagde opleiding afgerond (250 punten)

    • Externe is op dit moment bezig met de gevraagde opleiding (125 punten)

    • Externe heeft niet de gevraagd opleiding (0 punten)

  2. Externe beschikt over 2 jaar recente werkervaring op het gebied van Burgerzaken;
    40 %

    • Externe heeft de aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (250 punten)

    • Externe heeft 2 tot 3 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (125 punten)

    • Externe heeft geen aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (0 punten)

  3. Externe heeft 3 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
    20 %

    • Externe heeft aantoonbare ervaring zoals omschreven (200 punten)

    • Externe heeft 1 tot 2 jaar aantoonbare ervaring zoals omschreven (100 punten)

    • Externe heeft geen aantoonbare ervaring zoals omschreven (0 punten)

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %

Competenties

  • Dienstverlening;

  • Nauwkeurigheid;

  • Relevante werkervaring;

  • Relevante kennis.

Organisatie en team

Je gaat aan de slag in het gemeentehuis van Wolvega, binnen het team Publiek en Communicatie. Dit team is de eerste ingang voor contact met inwoners en ondernemers, beantwoordt eerstelijns vragen, verricht alle werkzaamheden op het gebied van burgerzaken en communicatie en ondersteunt de dorpen. Binnen het team heerst een informele sfeer waarin we gezamenlijk werken aan een goede dienstverlening richting onze inwoners en streven we ernaar deze dienstverlening verder te professionaliseren. Het cluster Publiekszaken bestaat hierbij uit de senior Publiekszaken, een functioneel beheerder, back-, mid- en frontofficemedewerkers.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Inzet
De kandidaat is zo spoedig mogelijk inzetbaar tot en met 30 september 2025 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel met 3 maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Opleidingen en diploma's
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden toegevoegd aan de aanvraag. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Referenties
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

Geheimhoudingsverklaring
Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende het verblijf bij Gemeente Weststellingwerf. 

VOG
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.  Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Tarieven
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen), zijn in euro’s, omvatten alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreffen de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten en de kosten van de verpakking.

Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet voor vergoeding in aanmerking komen. De opgegeven prijs dient marktconform en reëel te zijn. Marktconform en reëel houdt in dat Leveranciers eerlijke, kostendekkende en in de markt gebruikelijke prijzen dienen op te geven, als basis voor een gezonde Inhuuropdracht. Het doel hiervan is te voorkomen dat prijzen worden ontvangen die te veel afwijken van hetgeen in de markt gebruikelijk is, welke enerzijds de gunningsmethodiek negatief beïnvloeden en anderzijds praktisch niet toepasbaar zijn.

Faciliteiten
De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Weststellingwerf.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur