thumbnail
thumbnail
Specialist begraafplaatsenadministratie

Dorpsstraat 1, 9551 AB Sellingen, Nederland

Financieel-administratief
Sluit over 8 dagen
maximaal 80
400 Groningen

Publicatiedatum:

19-01-2023

Sluitingsdatum:

05-02-2023

Begindatum:

15-02-2023

Einddatum:

14-02-2024

Uren per week:

400

Organisatie
De gemeente huurt sinds medio 2021 een specialist begraafplaatsenadministratie in. Het contract is 31-12-2022 afgelopen. De gemeente wil in ieder geval voor een periode van 12 maanden tot 1-2-2024 blijven inhuren, zodat de gemeente de tijd heeft om het team begraafplaatsenadministratie verder te professionaliseren. Daartoe moet Key2begraven goed worden ingericht, de medewerkers verder worden opgeleid, de begraafplaatsen gedigitaliseerd, digitaal werken ingevoerd en de achterstanden worden weggewerkt. 

De achterstand is als volgt:

  1. Er zijn circa 690 graven waarvan de rechthebbende overleden is. De rechthebbenden moeten  worden achterhaald.

  2. Er zijn circa 811 graven waarvan de graftermijn verlopen is. Dit zijn termijnen vanuit ‘vroeger’ tot en met 2021. Deze graven moeten aangeschreven worden. Dit betreft met name oudere graven die al langere tijd zijn verlopen.

  3. Er zijn nog 346 graven die volgens de administratie geruimd kunnen worden. Van deze graven moet gecontroleerd worden of er een afstandsverklaring aanwezig is, voor ze daadwerkelijk geruimd kunnen worden.

  4. Er zijn circa 480 graven waar al afstand van is gedaan en die geruimd mogen worden. Deze afstandsverklaringen dienen gecontroleerd te worden. Daarnaast dient er een bevestiging te komen aan de rechthebbenden dat het graf is vervallen aan de gemeente en dat het (bovengronds) geruimd gaat worden.

  5. Begraafplaatsen Oudeschans en Veelerveen staan heel summier in de digitale administratie. Graven, termijnen en overledenen dienen nog opgevoerd te worden.

  6. De vrije graven staan niet in de administratie. Deze dienen nog opgevoerd te worden. Zo is duidelijk welk graf er uitgegeven kan worden bij een begrafenis en heb je in één systeem inzichtelijk hoeveel vrije graven er nog zijn.

  7. Er zijn 384 graven die de status ‘reservering graflocatie’ hebben. Van een deel is de termijn verlopen, de rechthebbende overleden of is de registratie niet volledig. De graven en hun belangstelling dient achterhaald te worden.

  8. Door een fout in de conversie van de digitale administratie in 2018 zijn er circa 220 graven op naam van één persoon gekomen. Dit moet opgelost worden.

  9. Er is een lijst met circa 200 graven die geruimd zijn. Dit moet nog worden verwerkt in de begraafplaatsadministratie.

Kandidaatomschrijving
De kandidaat dient te voldoen aan de volgende voorwaarden:

Competenties
Accuraatheid, sociaal, flexibel, technisch inzicht, zelfstandig en communicatief vaardig. De kandidaat dient ruimtelijk inzicht te hebben, om de gebruiksoppervlakte correct te kunnen bepalen. De kandidaat moet in staat zijn om kennis van de Key2begraven en begraafplaatsenadministratie over te dragen aan medewerkers van de gemeente. Ook moet de kandidaat in staat zijn om het werk onderling te kunnen verdelen en coördineren.  

Opleiding:

HBO denk en werk niveau/opleiding

Werkervaring:

  • Minimaal 5 jaar binnen het werkveld begraven

  • Minimaal 2 jaar ervaring met begraafplaatsenadministratie bij een gemeente

  • Het is een pre indien de kandidaat kennis heeft van het gebied c.q. ervaring bij de gemeente Westerwolde. 

Software kennis:

  • Join en Key2Begraven

Ervaring met de volgende werkzaamheden:

  • Kennis van de wet en regelgeving wet op de lijkbezorging

  • Verantwoordelijk voor het gegevensbeheer begraafplaatsenadministratie (verwerken van mutaties administratief)

Interviewplanning
De gesprekken staan gepland op dinsdag 7 februari via Teams. 

Toelichting op rooster
De uren zijn op afroep inzetbaar. Afhankelijk van de tijd dat het kost om de achterstand weg te werken kan het aantal uren uitgebreid worden naar 500 of 600, zoveel er budget is en nodig is.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Specialist begraafplaatsenadministratie die deze organisatie zoekt?