thumbnail
thumbnail

Evenementen coördinator

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95
36 Groningen

Begindatum:

1 aug 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 jul 2024

Omschrijving van de opdracht
Je zorgt voor de uitvoering van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en het Evenementenbeleid en je adviseert hierover. Als evenementencoördinator ben jij hét aanspreekpunt voor evenementen in de gemeente Westerkwartier. Jij bent de verbinder van verschillende afdelingen en hulpdiensten. En ook de verbinder van verschillende belangen binnen de gemeente.

Je voert gesprekken met organisatoren en denkt mee over de mogelijkheden en beperkingen van hun evenement.

Ook verleen jij evenementenvergunningen en ontheffingen artikel 35 Alcoholwet.

Je beoordeelt onder andere complexe (vergunnings-)aanvragen, ontheffingen en onderzoeken. Je voert overleg, informeert en adviseert intern en extern over producten, procedures en maatregelen. Je kunt complexe afwegingen maken van tegengestelde belangen, je pakt doortastend aan en gebruikt jouw creativiteit voor een juiste oplossing waarbij je rekening houdt met politieke aspecten. Je behandelt bezwaar en beroep in bestuursrecht. Je levert een bijdrage aan het opstellen van plannen, beleidsregels en verordeningen. Het team heeft de afgelopen een verbeterslag doorgevoerd ten opzichte van de procedures, werkwijzen en termijnbewaking. Het is aan jou om de verdere implementatie en opvolging van deze ontwikkeling te borgen in het team, gemeentebreed en bij de organisatoren.

  • Je bent aanspreekpunt, zorgt voor afstemming en advies rondom evenementen (organisaties, hulpdiensten, interne collega’s, bewoners, etc.);

  • Je draagt bij aan ontwikkeling en uitvoering van beleid ten aanzien van evenementen;

  • Je draagt bij aan het stroomlijnen en verbeteren van processen binnen en buiten de gemeente;

  • Je zorgt voor de organisatie, coördinatie en uitvoer van evenementenoverleg;

  • Je verleent vergunningen/ontheffingen op grond van de APV;

  • Je onderhoud contacten met organisatoren van evenementen;

  • Je zorgt voor coördinatie en organisatie van bestuurlijke en juridische zaken rondom evenementen;

  • Je zoekt naar een oplossing met omwonenden bij klachten.

  • Je zorgt voor de (verdere) implementatie en uitvoering van het verbeterproces wat de afgelopen maanden is opgesteld en ingezet.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau;

  • Je hebt enkele jaren ervaring met het verlenen van evenementenvergunningen en het informeren en adviseren van bestuurders;

  • Je bent flexibel en breed inzetbaar en kunt binnen de verschillende ketenpartners goed uit de voeten en hebt een positieve houding;

  • Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;

  • Je hebt ervaring met zowel proces- als projectmatig werken;

  • Je weet anderen te overtuigen en je hebt gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen;

  • Je bent omgevingsbewust en toont eigenaarschap over je eigen werk;

  • Jij gaat met plezier naar evenementen toe om te zien dat wat er is vergund ook daadwerkelijk staat. Daarbij vind je het werken in de avond- en nachturen en in de weekenden logisch.

Interviewplanning
De gesprekken staan gepland op 22 juli.

Eisen

  • Relevante afgeronde HBO opleiding

  • Minimaal 5 jaar recente ervaring met het verlenen van complexe evenementenvergunningen.

  • Minimaal 5 jaar ervaring met het werken in een soortgelijke functie bij een gemeente.

  • Minimaal 3 jaar recente ervaring als evenementen coördinator.

  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar

  • Bereidheid om minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn in Zuidhorn

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Schriftelijke vaardigheden en motivering (Weging: 20 %)

Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij een van de drie noordelijke provincies - Weging: 10 %

Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het meenemen van collega's in veranderprocessen - Weging: 15 %

Kandidaat is voor de duur van de initiële opdracht volledig beschikbaar en gaat bijvoorbeeld niet langdurig (langer dan twee weken) op vakantie - Weging: 10 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Inhoudelijke kennis en klik met het team

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Evenementen coördinator die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.