Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
25 dec 2025Opdracht
We zoeken een medewerker verkeer die opereert op het snijvlak van de dagelijkse operatie en het adviseren van collega’s. Het taakveld verkeer en mobiliteit binnen de gemeente Waterland is divers en dynamisch. Samen met de beleidsadviseurs zorg jij ervoor dat alle processen goed verlopen.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Dagelijkse processen
• Beheer van de mailboxen verkeer en het meldingensysteem en overige administratieve processen.
• Centrale aanspreekpunt voor aanvragen voor ontheffingen en tijdelijke wegafzettingen.
• Zorgdragen voor juiste behandeling en beantwoording samen met beleidsadviseurs.
• Contactpersoon voor lokale stakeholders en kernraden
Advisering en vergunningen
• Adviseren over parkeervraagstukken bij omgevingsvergunningen.
• Adviseren verkeersmaatregelen bij evenementenvergunningen.
• Adviseren bij aanvragen voor inritten en grondgebruik.
Projecten en onderzoeken
• Zelfstandig oppakken van kleinere projecten.
• Deelname aan projectteams, zoals:
• veilige schoolzones of het deelnemen in het projectteam voor de uitbreiding van het netwerk van Liander.
Organisatie
De gemeente Waterland telt ruim 17.000 inwoners en bestaat uit de kernen Broek in Waterland, Ilpendam, Katwoude, Marken, Monnickendam, Overleek, Purmer, Uitdam, Watergang en Zuiderwoude. Waterland wordt gekenmerkt door een combinatie van authentieke kernen met hoogwaardige cultuurhistorische achtergrond, afgewisseld met een groen en open landschap met een bijzonder veenweidegebied. De naam Waterland verwijst naar de vele waterrijke gebieden, en de ligging aan de Gouwzee en het Markermeer. De ligging van Waterland nabij Amsterdam is economisch, recreatief en toeristisch aantrekkelijk. De combinatie van die factoren wordt ook wel gezien als ‘het Waterlandse goud’
Afdeling
Binnen het team werk je nauw samen met de beleidsadviseurs om ervoor te zorgen dat alle processen rondom verkeer en mobiliteit goed verlopen. Jij bent het centrale aanspreekpunt voor vragen en verzoeken en draagt samen met je collega’s zorg voor een juiste behandeling en beantwoording. Daarbij ben je degene die overzicht houdt en ervoor zorgt dat belangrijke zaken niet uit het oog worden verloren. Door je actieve rol in projecten en onderzoeken lever je een waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van het team. Soms pak je zelfstandig kleinere projecten op, soms werk je mee in een projectteam, maar altijd met het doel om samen resultaten te behalen en de gemeente verder te helpen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 5 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Overig algemeen:
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma,di,woe,do,vrij.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Overige informatie
• De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
• Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
• BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen.
