Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Procescoördinator wagen- en machinepark

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

18 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

24 dec 2025
Opdracht tarief 250Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij procesgericht, communicatief sterk en een kei in aanbestedingen? Zet jouw talent in voor Breda!

Opdracht

Bij Gemeente Breda draait het om vooruitgang. Voor onze afdeling Wagen- en Machinepark (WAMA) zoeken we een procescoördinator die aanbestedingstrajecten begeleidt en zorgt voor strak contract- en leveranciersmanagement. Jij bent dé schakel tussen interne klanten, leveranciers en collega's. Samen zorgen we ervoor dat het wagen- en machinepark van Breda, ruim 3.000 voertuigen en machines, optimaal functioneert en verduurzaamt. Zo draag jij direct bij aan een groene, efficiënte en toekomstbestendige stad.

Werkzaamheden:

  • Jij bewaakt en optimaliseert de processen rondom het wagen- en machinepark;

  • Je bent hét aanspreekpunt voor interne klanten en externe leveranciers;

  • Je begeleidt aanbestedingstrajecten van A tot Z;

  • Je stemt af met inkoop en financiën over contracten en lopende aanbestedingen;

  • Je adviseert interne klanten over hun wagen- en machinebehoefte;

  • Je onderhoudt contracten en leveranciersrelaties.

Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting voertuigtechniek, Automotive, technische bedrijfskunde of logistiek. Dit moet blijken uit het cv;

  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een rol als wagenpark-/materieelbeheerder bij een overheidsorganisatie of bij een voertuig-, machine- of opbouwfabrikant/-leverancier. Dit moet blijken uit het cv;

  • Uw kandidaat heeft kennis van de Aanbestedingswet en ervaring met (het inschrijven op) aanbestedingen. Dit moet blijken uit het cv;

  • Uw kandidaat is in het bezit van een geldig rijbewijs B. Dit moet blijken uit het cv;

  • Kennis van de markt en affiniteit met voertuigen en machines.

Wensen en competenties

Wensen

  • Bij voorkeur ervaring binnen een overheidsorganisatie;

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur werkervaring in en kennis van voertuigtechniek;

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met Europese aanbestedingen voor het inkopen van voertuigen en/of materieel of ervaring met het inschrijven op Europese aanbestedingen.

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden en een dienstverlenende houding.

  • Stressbestendig, actiegericht en procesmatig sterk.

  • Ervaring met aanbestedingstechnieken en procesadministratie.

  • Communicatief vaardig (in woord en geschrift).

  • Adviserend

  • Klantgericht

  • Probleemoplossend

  • Plannen en organiseren

  • Omgevingsbewust

  • Flexibel

Organisatie en team

Waar jij en je collega's het verschil maken

Je werkt bij WAMA, een team van 14 enthousiaste collega's. Samen zorgen jullie voor het beheer, onderhoud en de vernieuwing van het wagen- en machinepark van Gemeente Breda. We volgen marktontwikkelingen op de voet en adviseren over duurzame oplossingen. Zo dragen we bij aan de klimaatdoelstellingen van de stad én de organisatie. Jouw werk heeft impact op de hele stad Breda.

Breda brengt het samen

Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. In onze organisatie is er begrip en aandacht voor iedereen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad. Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dan doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.

Gespreksinformatie

De datum 12 januari 2026 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Ja, meerdere verlengingen mogelijk

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • Betreft een functie in schaal 9 CAO gemeente.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd.

  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr