Senior Financieel Adviseur

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

30 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Wassenaar zoekt tijdelijke versterking op het gebied van financiële advisering en coördinatie van de P&C-documenten. Er is behoefte aan een ervaren professional die concernbreed kan optreden als financieel sparringpartner voor management, bestuur en de overige financieel adviseurs.

Doel van de opdracht
De opdracht is gericht op het vervullen van de rol van accounthouder financiën voor het bestuur, m.n. de portefeuillehouder Financiën,, het coördineren, opleveren en inhoudelijk bijdragen aan Planning & Control-producten en het sparren met de overige financieel adviseurs. M.i.v. 2025 werkt de gemeente met een nieuw financieel systeem, iFinanciën van PINK. Op dit vlak moeten ook nog enkele doorontwikkelingen worden gerealiseerd. Affiniteit met systeemontwikkeling is daarom een pré.

Resultaatgebieden

  • Tijdige en kwalitatieve inbreng in- en coördineren en opleveren van - Planning & Control-producten (kadernota, begroting, voor- en najaarsnota, jaarrekening).

  • Financieel strategisch advies aan management, portefeuillehouder en bestuur.

  • Verzorgen en realiseren van de juiste rapportages tbv coördinatie en bewaking van budgetten.

  • Voorzitten van het financieel adviesoverleg.

  • Actualiseren en implementeren van financieel beleid.

  • Verbinding en afstemming met concern control, financieel adviseurs, strategisch adviseurs, beleidsadviseurs en administratie.

  • Doorontwikkeling van het P&C-gedeelte van het financieel systeem (m.n. P&C-documenten en rapportages).

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior financieel adviseur bij een overheidsorganisatie;

  • Per november beschikbaar voor 24 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als senior financieel adviseur bij een gemeente (25 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met financiële beleidsadvisering en het opstellen van de P&C producten binnen een gemeente, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke wet en regelgeving (BBV), benoem waar dit is opgedaan (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het financieel systeem iFinanciën van PINK. Benoem duidelijk in het cv waar dit is opgedaan (15 punten);

  • Uiterlijk 1 november 2025 beschikbaar voor 24 uur per week (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met optimalisatie of herinrichting van P&C-documentatie en rapportages binnen een gemeentelijk of vergelijkbaar financieel systeem, licht dit duidelijk toe in een aparte alinea van het cv (10 punten).

Competenties

  • Flexibiliteit

  • Analytisch

  • Oplossingsgericht en besluitvaardig

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

De gemeente Wassenaar is een kleine, bijzondere gemeente in Zuid-Holland met ongeveer 27.000 inwoners. De gemeente heeft een diverse bevolking, een groene omgeving en een unieke werkcultuur gebaseerd op de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk, samen en omgevingsgericht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op maandag 13 oktober 2025 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 9 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

 Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag en donderdag

Overige informatie

  • Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wassenaar mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wassenaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur