Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
17 nov 2025Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
26 sept 2025Als projectmanager innovatieve economie-subsidiespecialist bij de gemeente Rotterdam speel je een sleutelrol in het stimuleren van economische groei en innovatie binnen onze dynamische stad. Je werkt daarbij met name aan de financiële kant van de verschillende projecten van het team Innovatieve Economische Ontwikkeling die bijdragen aan een duurzame, toekomstbestendige economie en maakt deel uit van een gedreven team dat zich inzet voor de vooruitgang van de Rotterdamse economie.
Jouw rol is in ons team mee te draaien en met name te adviseren op en bij te dragen aan het kwalitatief hoogwaardig verstrekken, monitoren en vaststellen van uitgaande subsidies en het helpen verantwoorden van binnenkomende subsidies en alles wat daar financieel, juridisch en systeemtechnisch bij komt kijken. Daarnaast adviseer je gevraagd en ongevraagd over subsidies en het subsidieproces, bent aanspreekpunt voor financiële opzet van subsidies en adviseert over aanverwante zaken zoals kostentoerekeningen en kwaliteitstoetsen. Indien gevraagd kan deze kennis ook ingezet worden voor andere subsidies binnen de afdeling Economie.
Je hebt de volgende taken en verantwoordelijkheden:
Subsidieaanvragen beoordelen op financieel-juridische aspecten bij verlenen;
Subsidies monitoren;
Subsidies helpen vaststellen;
Subsidies helpen verantwoorden;
Juridische en accountantsadviezen coördineren;
Interne kennis helpen vergroten.
Jij bent van meters maken. Door jouw financiële inzichten weet jij stappen te zetten binnen afdeling Economie.
Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van accountancy;
Je hebt ervaring met het gebruiken van financiële instrumenten ten behoeve van beleidsdoelen op het gebied van subsidies;
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring met subsidie, specifiek op het gebied van verstrekken, vaststellen, monitoren en proces begeleiden, opgedaan in de afgelopen 8 jaar;
Je hebt ervaring met het adviseren van beleidsmedewerkers op het gebied van van financiële instrumenten;
Je hebt ervaring als financieel subsidiespecialist bij een gemeente met minimaal 200.000 inwoners.
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
30 % prijs
70 % kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
Je hebt werkervaring met administratieve financiële systemen, bij voorkeur Oracle;
Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met het bijbrengen van subsidiekennis aan medewerkers.
Je voelt je thuis in een groep van slimme en gemotiveerde professionals. Je bent ondernemend, schakelt snel met collega’s en kan leunen op goede kennis van de materie rondom financiële instrumenten van overheden. Jij bent expert op het gebied van subsidie materie (inkomend en uitgaand), en alle processen die daarbij horen. Daarnaast ben je resultaatgericht en stressbestendig. Door jouw ondernemende houding weet jij het team verder te brengen. Jouw prettige manier van samenwerken en netwerkvaardigheden draagt hier ook aan bij. Tot slot, ben je in staat om je collega’s op de inhoud te adviseren en te coachen.
De skyline van Rotterdam. De diversiteit aan bedrijven en publieke instellingen. De bereikbaarheid van stad en regio. De internationale handelsgeest, ondernemerskracht, ambitie en daadkracht. Het zijn allemaal voorbeelden van hoe Stadsontwikkeling samenwerkt met bewoners en ondernemers aan de voorspoed van de stad. Sinds 2016 is daar een extra opgave bijgekomen en dat is ‘groene groei’: vooruitgang die klimaatvriendelijker, beter voor het milieu en op een circulaire gedachte gebouwd is.
Stadsontwikkeling bouwt dus aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad. Met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken.
Waar wij van zijn
Samen met Rotterdammers en verschillende partners geven we vorm aan de stad en houden we de stad in vorm. Kies jij voor Stadsontwikkeling, dan is de kans groot dat je ideeën ontwikkelt die een duidelijk stempel achterlaten op Rotterdam. Je gaat vernieuwing en vooruitgang dromen, tegelijkertijd zit je zelf aan de knoppen om groei samen met de stad te realiseren. Stadsontwikkeling is er voor mensen die behoeftes zien, de ruimte pakken, ervoor durven gaan en het waarmaken.
Bouwen aan de economie van morgen of zelfs overmorgen. Dat is waar het team Innovatieve Economische Ontwikkeling zich op richt en waar jij onderdeel van wordt. Deze toekomstbestendige economie is meer en meer energie neutraal, digitaal, circulair en inclusief. Om daar te komen zijn nieuwe bouwstenen, nieuwe vormen van samenwerking, ruimte voor experiment en andere financieringsvormen nodig. Hierbij staan de ondernemers centraal: nieuwe ondernemers maar ook de bedrijven die al jaren in de stad actief zijn. Ook hen proberen we te helpen in hun vernieuwingsopgave. Als gemeente zoeken we daarbij altijd de samenwerking met partijen in stad en regio.
Binnen het team hebben we meerdere langlopende programma’s gericht op innovatie, acquisitie en digitalisering. Bijvoorbeeld de programma’s digitaal/smart city, UpRotterdam en internationale acquisitie van bedrijven beurzen en congressen. Ook zetten we ons in om het bredere innovatie ecosysteem voor stad en regio te versterken. Het team waarin je terecht komt bestaat uit ongeveer 15 gedreven professionals die met elkaar werken aan bovenstaande opgaves. Samenwerking, kennisdeling, elkaar uitdagen, nieuwe wegen inslaan, groot denken met concrete acties maar ook humor, samenzijn en gezelligheid zijn kenmerkend voor ons team.
Data voor verificatiegesprek
Week 44-45 op locatie of via MS Teams
Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Aanvullende informatie
Thuiswerkbeleid:
In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op Wilhelminakade 179.
Verlengingsopties:
2 x 6 maanden
Tariefrange:
€95 – €110
Verhouding prijs/kwaliteit:
30% - 70%
Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.