Projectleider verduurzaming gemeentelijk vastgoed

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Sluit over 22 dagen
125 18 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

16 - 18

Publicatiedatum:

2 okt 2025

Omschrijving

Bij de opdracht projectleider verduurzaming gemeentelijk vastgoed horen de volgende taken:

  • Je adviseert over, en geeft mede vorm en inhoud aan, de gekozen uitvoeringsstrategieën in verduurzamingsprojecten op het gebied van vastgoedbeheer en -exploitatie binnen de taakvelden sport en cultuur;

  • Je stelt business-cases op om de (financiële) haalbaarheid te bepalen en bespreekt deze met de betreffende budgethouders en, in verband met cofinanciering ook met de gebruiker van de betreffend locatie;

  • Je stelt programma's van eisen, werkomschrijvingen en aannemingsovereenkomsten op ten aanzien van de geplande werkzaamheden;   

  • Jij draagt mede de verantwoordelijkheid voor voortgang, informatievoorziening, kwaliteit, tijd en budget van het verduurzamingsprogramma bij de cirkel vastgoed en diverse andere teams binnen de gemeente;

  • Je onderhoudt contacten met de verschillende stakeholders (zowel intern als extern);

  • Je zorgt mede voor adequate overeenkomsten/contracten;

  • Je draagt de onderhoudsstrategie voor de nieuwe situatie over aan de beheercollega's;

  • Je draagt jouw kennis graag over aan collega’s en adviseert gevraagd en ongevraagd.

Kandidaat omschrijving

We zijn op zoek naar een ervaren bouwkundig en installatietechnisch projectleider die gedreven is om een project van A tot Z op te pakken en tot het gewenste resultaat te begeleiden. 
De toegewezen projecten bevinden zich in verschillende fasen van intentie tot en met in uitvoering. Het is zaak de juiste informatie snel beschikbaar te krijgen en je het project eigen te maken. 

Eisen

  • Opleiding
    De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding in de richting bouwkunde, werktuigbouwkunde.

  • Inzetbaarheid
    De kandidaat is per de startdatum van de opdracht voor 16 uur per week inzetbaar.

  • Aanwezigheid
    Minimaal de helft van de taakstelling dient op het stadhuis van de gemeente Waalwijk te worden uitgevoerd.

  • Werkervaring
    De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met verduurzaming van vastgoed (min. 2 vergelijkbare projecten in de afgelopen 5 jaar).

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 25 %

  • Kandidaat heeft ervaring met multidisciplinaire projecten.
    De kandidaat heeft recente aantoonbare ervaring met het begeleiden van projecten van bouwkundige aard met een grote installatietechnische component of specifieke installaties.
    Weging: 20 %

  • Kandidaat heeft ervaring met het opstellen van aanbestedingsdocumenten en het begeleiden van een aanbesteding.
    Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het realiseren van aanbestedingsstukken en programma's van eisen voor het aanbesteden van multidisciplinaire werken.
    Weging: 10 %

  • Kandidaat heeft ervaring binnen een (lokale) overheidsorganisatie.
    Kandidaat heeft eerder gewerkt binnen een gemeente of andere (lokale) overheidsorganisatie en is bekend met de dynamiek daarvan.
    Weging: 10 %

  • Kandidaat heeft ervaring met een stakeholdermanagement bij projecten met diverse gebruikers en belanghebbenden.
    De Kandidaat heeft ervaring met het managen van een diversiteit van stakeholders.
    Weging: 10 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Communicatief vaardig

  • Resultaat gericht

  • Omgevingsbewust

Organisatie en team

Waalwijk heeft ruim 80 gebouwen in eigendom en beheer. Variërend van het stadhuis, de gemeentewerf, brandweerkazernes, gymzalen en sporthallen, opstallen begraafplaatsen, buurthuizen tot een paar woningen. Het planmatig onderhoud is gebaseerd op de Meer Jaren Onderhoudsplanningen. De verdere verduurzaming van het maatschappelijk vastgoed is een uitdaging voor de komende jaren.

Je gaat zelfstandig werken voor de afdeling RBL (Realisatie en Beheer Leefomgeving) van de gemeente Waalwijk (ca. 75 personen). Dat ga je doen binnen het cluster projecten en in nauwe samenwerking met de cirkel vastgoed (6 personen).

Gespreksinformatie

Interview planning
De interviews staan gepland voor 5 november 2025.

Interview criteria
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview zal de kandidaat worden beoordeeld op:

  • Ervaring

  • Communicatieve vaardigheden

  • Persoonlijke motivatie

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging
2 x 6 maanden

Uurtarief
€100 - €125

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur