Projectleider

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 8 dagen
235 24 Noord-Brabant

Begindatum:

20 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Intro

De gemeenten Altena, Breda, Drimmelen, Geertruidenberg en Oosterhout werken samen om specialistische jeugdhulp te organiseren. Deze samenwerking, jeugdhulpregio West-Brabant Oost (hierna regio WBO), staat voor de grote uitdaging om kinderen die het nodig hebben de best passende jeugdhulp te bieden binnen een houdbaar jeugdstelsel. Er gaat al veel goed met jeugdhulp in onze regio. Toch moeten en willen we verbeteren. Daarbij volgen wij regionaal en landelijk beleid (o.a. hervormingsagenda en toekomstscenario kind en gezinsbescherming).

Wat ga je doen?

Als Projectleider Hulpverleningsprocessen ben je verantwoordelijk voor het inrichten van de hulpverleningsprocessen aan de voorkant van het Stevig Lokaal Team (SLT), specifiek bij veiligheidscasuïstiek en bij dreigende uithuisplaatsing.

Je richt je op het realiseren van een uniforme werkwijze binnen de SLT's, met een duidelijke structuur en rolverdeling. Het gaat om het versterken van de kwaliteit van de analyse en besluitvorming aan de voorkant, zodat er sneller passende hulp geboden wordt en escalatie voorkomen kan worden.

Je:

  • ontwikkelt en implementeert een heldere, uniforme werkwijze voor de SLT's m.b.t. specifieke (veiligheids)casuïstiek.
  • borgt de methodiek gedeelde verklarende analyse (GVA) in het werkproces.
  • zet pilots op en begeleidt deze inhoudelijk en organisatorisch.
  • zorgt voor duidelijke werkafspraken en samenwerking tussen jeugdhulp, toegang en veiligheidspartners.
  • organiseert effectmetingen en vertaalt de uitkomsten naar verbetering en borging.

Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een HBO afgeronde opleiding in de richting van Sociologie, Social Work of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als projectleider binnen het sociaal domein, aangevuld met minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen de veiligheidsketen (bijvoorbeeld werkzaam geweest bij een gecertificeerde instelling of de raad voor de kinderbescherming). Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar relevante werkervaring op het jeugdzorgplus dossier. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met implementatie-trajecten in het sociaal domein. Dit moet blijken uit het cv.
  • WO werk- en denkniveau.
  • Kennis van en ervaring met het jeugdzorg+-dossier.
  • Ervaring met projectleiding binnen het sociaal/jeugd domein.
  • Kennis van gemeentelijke verhoudingen en jeugdhulp.
  • Vermogen om mensen mee te nemen in reflectieve en vernieuwende werkprocessen.
  • Ervaring met effectmeting, implementatie en borging van nieuwe werkwijzen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur in de afgelopen 3 jaar, minimaal 1 jaar relevante werkervaring opgedaan in één van de drie samenwerkende regio's (Zeeland, West-Brabant West, West-Brabant Oost). Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met de implementatie van de gedeelde verklarende analyse. Dit moet blijken uit het cv en kan getoetst worden in het gesprek.

Competenties

  • Je bent communicatief vaardig (in woord en geschrift)
  • Je beschikt over politiek- bestuurlijke sensitiviteit
  • Je bent flexibel
  • Je bent stressbestendig
  • Je bent in staat om de vertaalslag te maken van een strategie naar de operatie
  • Je werkt proactief en resultaatgericht
  • Je bent een echte aanpakker

Organisatie en team

Met wie doe je dat?

Je werkt samen met gedragswetenschappers, jeugdprofessionals, gemeenten, jeugdhulpaanbieders en collega projectleiders op samenhangende onderwerpen. Je stuurt een projectgroep aan en werkt nauw samen met de programmamanager en opgaveleider binnen de regio. Je bent het aanspreekpunt voor stakeholders en zorgt voor afstemming en draagvlak binnen alle gemeentelijke toegangen.

Wie zijn je belangrijkste stakeholders?

Naast de toegangsteams en jeugdhulpaanbieders werk je samen met:

  • gemeentelijke beleidsadviseurs en bestuurders
  • leden van het Bovenregionaal Expertise Netwerk
  • ouders, jeugdigen en cliëntenraden
  • ketenpartners binnen jeugdzorg en sociaal domein

We zoeken jou!

De Projectleider Hulpverleningsprocessen heeft een scherp oog voor kwaliteit, kan goed schakelen tussen strategie en uitvoering en durft te experimenteren binnen complexe omgevingen. Je bent proactief, verbindend en doortastend.

Gespreksinformatie

De datum 17 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Wat bieden wij?

  • Een tijdelijke opdracht van 24 uur per week, tot eind 2026.
  • Samenwerking in een betrokken en vooruitstrevend team.
  • Ruimte om te pionieren en impact te maken op jeugdhulp.
  • Mogelijkheid tot verlenging bij voortgang.

Optie tot verlenging: Ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur