Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider a.i

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 9 dagen
€ 110,00 32-40 Friesland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32-40

Publicatiedatum:

25 jun 2025

Vacature Teamleider a.i. 

Een baan bij gemeente Waadhoeke betekent dat je werkt op basis van onze kernwaarden: vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar.


Jij geeft als Teamleider Gebiedsteam leiding aan professionals die werkzaam zijn op het gebied van Jeugd, Wmo en/of Participatie. De medewerkers beschikken over veel kennis en ervaring binnen het sociaal domein en werken integraal aan zorg en welzijn. Zij ondersteunen inwoners laagdrempelig en dichtbij huis. Als gezicht van de gemeente werken zij outreachend en benaderen inwoners waar nodig proactief. De eigen kracht van de inwoner staat centraal: er wordt gewerkt met het plan van de mensen zelf en volgens het principe één huishouden, één plan, één contactpersoon. Medewerkers werken generalistisch met een eigen specialisme.

Als teamleider a.i:

  • Geef je richting aan het team en lever je input voor de koppeling tussen beleid en uitvoering;
  • Signaleer je knelpunten en onderneem je actie om deze bespreekbaar te maken;
  • Voer je – samen met de andere teamleider en de manager Gebiedsteam – de planning en controle van de capaciteitsinzet uit;
  • Faciliteer je vakinhoudelijke ontwikkeling, intervisie en ervaringsuitwisseling van medewerkers;
  • Bouw en onderhoud je relaties met relevante netwerken;
  • Volg je maatschappelijke en vakinhoudelijke ontwikkelingen;
  • Ben je verantwoordelijk voor kwaliteitszorg en -bewaking, waaronder het bewaken van processen en doorlooptijden, het nakomen van afspraken en het bevorderen van uniforme werkwijzen.
  • Als Teamleider a.i. krijg je daarnaast een gerichte opdracht mee.

De aansturing in deze context vraagt om:

  • Emotionele intelligentie: je ziet wat mensen nodig hebben, zeker in tijden van onzekerheid of verandering;
  • Een natuurlijke manier van verbinden: je schept vertrouwen en legt makkelijk contact, zowel binnen als buiten de organisatie;
  • Veranderkracht en visie: je houdt koers, ook wanneer het schuurt, en weet richting te geven in een dynamische context;
  • Communicatieve helderheid: je bent duidelijk in je boodschap én open voor feedback;
  • Coachend vermogen: je begeleidt medewerkers in hun professionele ontwikkeling, stimuleert zelfreflectie en eigenaarschap;
  • Procesregie: je zorgt dat veranderingen en initiatieven op elkaar aansluiten en elkaar versterken in plaats van tegenwerken;
  • Ervaring binnen het sociaal domein én met het begeleiden van verandertrajecten.

De leidinggevende is daarmee niet alleen stuurman op inhoud en resultaat, maar ook gids in verandering, bruggenbouwer binnen het team, en pleitbezorger voor een professionele en toekomstbestendige werkwijze.


Je komt terecht in een dynamische en ambitieuze afdeling met zo’n 70 professionals op het gebied van zorg en welzijn. De afdeling bestaat uit twee gebiedsteams, ingedeeld naar regio (stadsregio en platteland). 

 

 

 

Wij zoeken iemand met:

  • Een afgeronde HBO/WO-opleiding;  
  • Aantoonbare leidinggevende ervaring;
  • Een stevige, coachende persoonlijkheid die professionals in hun ontwikkeling ondersteunt;
  • Kennis van en ervaring binnen het sociaal domein;
  • Ervaring met gebiedsgericht werken;
  • Vermogen om effectief en efficiënt te handelen in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Analytisch vermogen en besluitvaardigheid;
  • Een verbindende en samenwerkingsgerichte houding;
  • Het vermogen en de bereidheid om onze kernwaarden actief uit te dragen en toe te passen;
  • Affiniteit met de Friese taal en een positieve houding tegenover meertaligheid.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2025 (mogelijke eerder) tot en met 31 december 2025 voor 32-40 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Relevante werkervaring en bekend met het Sociaal Domein
relevante HBO of WO opleiding
40 %
relevante HBO of WO opleiding
40 %
3-5 jaar
20 %
Leidinggevende ervaring binnen het sociaal domein Ervaring met integraal en gebiedsgericht werken Kennis van Jeugd, Wmo en Participatie Ervaring met verandertrajecten en teamontwikkeling Inzicht in politiek-bestuurlijke verhoudingen
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur