Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
12 dec 2025Je bent een enthousiaste en ondernemende hands-on beleidsadviseur wonen, die zich wil inzetten om de kwaliteit van Wonen te behouden en de volkshuisvesting verder te bevorderen in de gemeente Voorschoten. Samen met je collega's zorg je dat het aantrekkelijke woon- en leefklimaat in Voorschoten gehandhaafd blijft. Je zorgt ervoor dat er sprake blijft van een gevarieerd woningaanbod en diversiteit aan woningtypen, zodat de gemeente aantrekkelijk blijft voor een brede groep inwoners. Daarbij wordt vooral ingezet op het verbeteren van de slagingskans op de woningmarkt van starters, jonge gezinnen, senioren en middeninkomens. Het behoud van de ruimtelijke kwaliteiten van de gemeente is daarbij randvoorwaarde.
Samenwerken is het sleutelwoord, zowel met andere beleidsvelden, gemeenten en woningbouw corporaties binnen de regio. Je bekijkt welke rol de gemeente past om het woonklimaat te bevorderen. Je houdt uiteraard ook rekening met de belangen van de inwoners.
Je adviseert de bestuurders van de gemeente en vindt het leuk om in het politieke krachtenveld te opereren. Je bent creatief en ziet kansen om het vestigingsklimaat te versterken. Je doen en laten is altijd gericht op een hogere kwaliteit voor de gemeente.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:
in het woonkerngebied;
We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.
We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons de kans om je talenten veelvuldig in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor
Stap 3: in de beoordeling.
Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 4: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de vijf (5) geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek
Stap 5: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op 23 december 2025 van 11:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk in de loop van 22 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Optie tot verlenging: 2x 6 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Overig algemeen:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
administrtieve partner brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in principe 5 dagen, er is flexibiliteit
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.