Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2027Publicatiedatum:
12 dec 2025Het betreft een afgebakende opdracht, die uit twee delen bestaat:
Het opstellen van de wijziging “Omgevingsplan Bodem”, “Bestaande woongebieden” en “Lokale bedrijventerreinen”, conform het volgende proces:
het opstellen van een startnotitie, waarin de reikwijdte van de wijziging omgevingsplan wordt bepaald;
het bepalen wat, hoe en waar wij bepaalde activiteiten willen regelen;
het opstellen van regels die voldoen aan de Omgevingswet en recht doen aan hetgeen volgens de bestemmingsplannen was toegestaan;
het houden van een consultatieronde over de concept-ontwerpwijziging;
het beantwoorden van reacties en bijstellen van de concept-ontwerpwijziging;
de terinzagelegging van de ontwerpwijziging met gelegenheid tot indienen van zienswijzen;
het beantwoorden van de zienswijzen en het bijstellen van de ontwerpwijziging;
vaststelling door de gemeenteraad;
de terinzagelegging van het vaststellingsbesluit en mogelijkheid tot indienen beroep;
Het gehele proces wijziging Omgevingsplan Bodem moet tot en met stap i doorlopen zijn. Voor bestaande woongebieden moet de wijziging tot en met stap e doorlopen zijn en voor bedrijventerreinen alleen stap a.
Dit deel van de opdracht is afgerond zodra bovenstaande doelen zijn behaald. Naar verwachting zal dit 12 tot 18 maanden in beslag nemen.
Aanvoeren en coachen van het cluster RO tijdens de transitie naar één omgevingsplan, en bewaken van de onderlinge samenhang en voortgang, vertaald naar de volgende taken:
Bewaking interne integraliteit van het omgevingsplan;
Advies en kwaliteitsbewaking bij wijzigingsbesluiten;
Verantwoordelijk voor versiebeheer;
Advisering bij strategische vraagstukken.
Dit deel van de opdracht is afgerond zodra de vaste medewerkers van het cluster RO zelfstandig in staat zijn de transitie van de overige deelgebieden af te ronden. Naar verwachting zal dit 12 tot 18 maanden in beslag nemen.
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op planologisch gebied;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als planoloog met coördinerende taken;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met adviseren en aanpassen van het omgevingsplan binnen een gemeentelijke organisatie;
Uiterlijk per maandag 5 januari 2026 voor 32 uur per week beschikbaar.
Midden-Delfland is een oer-Hollandse gemeente met een waardevol agrarisch veenweidelandschap. Ondanks oprukkende verstedelijking is het oorspronkelijk cultuurlandschap met de vele sporen uit het verleden bewaard gebleven. Het open groengebied is als recreatiegebied van groot belang voor de leefbaarheid voor de inwoners van de omliggende steden. Samen met inwoners, ondernemers, natuurorganisaties en andere overheden werkt de gemeente aan behoud en versterking van deze kwaliteiten.
Midden-Delfland heeft al een aantal stappen doorlopen bij de transitie naar het omgevingsplan. De structuur van het omgevingsplan is bepaald op basis van het ’casco’ van de VNG. De Bruidsschat is in het omgevingsplan geplaatst en een basisregeling is opgesteld. Daarnaast is het voorbereidingsbesluit datacenters van kracht.
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De gesprekken bij de gemeente vinden plaatst op dinsdag 23 december 2025 tussen 14.00u en 16.00u. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk in de loop van 22 december 2025 bericht.
Optie tot verlenging: 1x 6 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Overig algemeen:
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.