Secretaris Bezwarencommissie / juridisch adviseur

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
95 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zoeken een Secretaris Bezwarencommissie/Juridisch adviseur. Je houdt je bezig met het voeren van het secretariaat van de bezwarencommissie en de behandeling van Awb klachten.

Dit doe je door:

  • Af te stemmen met je collega secretarissen en de juridisch ondersteuner.

  • Adviezen te schrijven voor de commissie voor bezwaarschriften.

  • Het afhandelen van formele klachten.

  • De coördinatie van informele klachtenafhandeling.

  • Tijdens afwezigheid van de juridisch ondersteuner verzorg jij zelf de administratieve be- en afhandeling van bezwaarschriften.

  • In een leuk team met gepassioneerde juristen en collega secretarissen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbaar afgeronde Juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van bestuursrecht;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bezwarencommissie;

  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente;

  • Aantoonbaar beschikbaar voor de gesprekken op Maandag 13 oktober 2025, en beschikbaar voor de volledige 32 uur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris van de bezwarencommissie bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar (60 punten);

  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon werkverkeer en Fee (30 punten);

    • Uurtarief tot €80 (30 punten);

    • Uurtarief van €80 tot €90 (20 punten);

    • Uurtarief van €90 tot €95 (10 punten);

    • Uurtarief hoger dan €95 ( 0 punten).

  • Werkervaring in het afhandelen van (officiële) klachten (10 punten).

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit. In een leuk team met gepassioneerde juristen en collega secretarissen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 13 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg). Wat staat vast:

  • Maandag is de vaste teamdag in Leerdam.

  • 2x per maand ben je aanwezig op de dinsdagavonden van de bezwarencommissies zelf in Meerkerk.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Vijfheerenlandenmag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Vijfheerenlanden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur